Business Internaţional

Vanzarile pe Internet, in plin sezon festiv

08.12.2005, 15:07 10

Vanzarile online sunt din ce in ce mai populare in randul consumatorilor.

Vanzarile retailerilor online in luna care s-a incheiat de Ziua Recunostintei (25 noiembrie) au crescut cu 24 de procente comparativ cu perioada similara a anului trecut la 6,96 miliarde de dolari (5,9 miliarde de euro). Anul acesta, cumparatorii si-au inceput goana dupa cadourile de Sarbatori mai devreme, scrie Seattle Post.

Iar comerciantii din Seattle nu fac exceptie din aceasta categorie. Prima luni dupa Ziua Recunostiintei, zi care a devenit cunoscuta sub numele de "Lunea Cyber" datorita importantei pe care o are pentru afacerile online, a mers "exceptional de bine". Cel putin asa sustine Mike Morford, directorul executiv al Altrec.com Outdoors, o companie din Seattle, specializata in imbracaminte,.

"Ultimele zile nu au fost dintre cele mai reusite pentru noi, insa in functie de ele ne putem da seama ce fel de sarbatori vom avea", a mai spus Morford.

El sustine ca grupul pe care il conduce, care practic deruleaza cea mai mare parte a vanzarilor prin intermediul Internetului, a raportat rezultate cu 30% mai mari fata de previziunile anterioare. "Incasarile sunt cu 30 de procente mai ridicate fata de ceea ce noi estimasem pentru aceasta zi, si am preconizat o crestere de doua cifre. Aceasta evolutie ne da curaj".

Consumatorii au cheltuit 386 de milioane de dolari (327,6 milioane de euro) in acea zi de luni, arata datele furnizate de ComScore Networks. Cea mai dinamica zi a saptamanii a fost cea de 22 octombrie, cand vanzarile online au atins 441 de milioane de dolari (374,33 milioane de euro), in crestere cu 55 de procente fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Numarul de consumatori care au vizitat retailerii online au fost cu 29 de procente mai multi comparativ cu aceeasi zi din 2004 in "Vinerea Neagra", adica urmatoarea dupa "Ziua Recunostiintei".

"Aceasta zi a adus vanzari considerabile pentru noi, in conditiile in care consumatorii s-au orientat cu precadere catre Pike Place Espresso Bars si Chick Chocolates, cele mai populare produse ale companiei", a declarat Ali Goodwin, proprietarul Seattle Chocolates Online. "Retailerii online incearca sa exploateze asa-numita zi de luni ÇCyberÈ, insa pentru mine ÇVinerea NeagraÈ se dovedeste mai profitabila", a declarat ea. Cu toate acestea, alti retaileri online vad in "Lunea Cyber" un bun prilej de a-si rotunji profiturile.

Vanzarile prin intermediul Internetului contabilizeaza 58 de procente din totalul cheltuielilor cumparatorilor facute cu ocazia Zilei Recunostintei, nefiind incluse aici cheltuielile cu calatoriile. "Lunea Cyber" este o zi mare si pentru Drugstore.com din Seattle, care vinde online produse farmaceutice, a spus purtatorul de cuvant al companiei care nu a dorit sa ofere mai multe detalii.

Gigantul Amazon.com nu a dorit sa comenteze evolutia vanzarilor sale din preajma Zilei Recunostintei, cu toate ca purtatorul de cuvant al companiei a declarat ca se asteapta la un sezon de Sarbatori foarte bun.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO