Business Internaţional

Veniturile SABMiller au scăzut cu 9% în trimestrul doi, din cauza deprecierii monedelor emergente

Veniturile SABMiller au scăzut cu 9% în trimestrul doi,...

Autor: Anca Dumitrescu

06.10.2015, 11:44 69

Datele referitoare la venituri exclud accizele.

Compania a publicat datele referitoare la venituri mai devreme decât era programat, din cauza ofertei de preluare anunţate recent de grupul Anheuser-Busch InBev.

SABMiller a explicat că veniturile vor fi mai slabe din cauza "deprecierii continue a monedelor de pe principalele pieţe ale grupului în raport cu dolarul american".

Excluzând impactul valutar, vânzările înregistrate în cele trei luni încheiate pe 30 septembrie au urcat cu 6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, susţinute de o creştere de 9% în America Latină şi de 11% în Africa.

Vânzările din primele şase luni ale anului fiscal au avansat cu 2%, reflectând creşterea din trimestrul al doilea.

"Creşterea s-a accelerat în trimestrul al doilea, susţinută de prezenţa pe pieţele în dezvoltare la nivel mondial", a declarat directorul general Alan Clark.

Directorul general a spus că în pofida impactului negativ al cursului valutar asupra veniturilor, SABMiller are o afacere solidă şi perspective excepţionale pe termen lung.

În Europa, veniturile SABMiller au crescut cu 3% în primul semestru, în pofida unui declin al volumului vânzărilor de 3%, influenţat în special de scăderea înregistrată în Polonia. În Cehia şi Slovacia, veniturile au urcat cu 2% în primul semestru. În Polonia, veniturile au scăzut cu 14%, iar volumul cu 12%, din cauza politicii de preţurilor a companiilor concurente. În trimestrul al doilea, SABMiller a lansat iniţiative pentru revenirea la competitivitate pe piaţa poloneză.

SABMiller, al doilea mare producător de bere la nivel mondial, cu sediul central la Londra, este prezent şi pe piaţa românească prin intermediul Ursus Breweries, care deţine unităţi de producere a berii la Timişoara, Buzău, Braşov şi o unitate de producţie de capacitate mică la Cluj. Totodată, grupul a achiziţionat în 2009, prin Ursus Breweries, producătorul Bere Azuga.

Grupul nu a publicat date referitoare la veniturile din România în primul semestru. În anul fiscal încheiat la 31 martie, volumul vânzărilor SABMiller în România a scăzut cu 2%.

AB InBev a lansat pe 16 septembrie o ofertă de preluare a SABMiller, fără să dezvăluie termenii financiari.

SABMiller a anunţat că analizează cum să răspundă unei eventuale oferte oficiale din partea AB InBev, care are timp până pe 14 octombrie să facă acest lucru sau să se retragă pentru cel puţin şase luni, conform legislaţiei britanice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO