Companii

Afaceri Atlantic Tour de 4,7 mil. euro

02.03.2004, 00:00 154



Agentia de turism Atlantic Tour din Bucuresti a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 180 de miliarde de lei, in crestere cu 22% fata de 2002. Evaluata in euro, cifra de afaceri de anul trecut s-a ridicat la 4,73 milioane de euro sI a ramas constanta fata de anul 2002. Profitul net realizat de agentie a fost de 8 miliarde de lei (circa 200.000 de euro).



"Cifra de afaceri de anul trecut a fost putin sub tinta pe care ne-am propus-o, insa a fost un an dificil pentru intregul sector", a spus Bogdan Gligor, directorul economic al companiei.



Anul trecut veniturile agentiilor de turism din Romania au inregistat cel mult o crestere usoara in euro a cifrei de afaceri.



"Pentru acest an, ne-am propus o crestere reala a cifrei de afaceri de 15-20%, dar totul depinde sI de contextul intern sI mondial", mai sune Gligor.



Agentia de turism Atlantic Tour este o afacere de familie, care a luat fiinta in 1992 sI este detinuta integral de familia Gligor. Agentia are 32 de angajati sI este orientata in special pe turismul cultural.



"Circa 70% din veniturile agentiei provin din activitatea de incoming (sosirile de turisti straini in Romania - n.red), iar principalele destinatii sunt Bucurestiul - in scop de afaceri - si Ardealul, Bucovina, Maramuresul sI Delta Dunarii - in scopuri turistice. Pe litoral, nu organizam sejururi", mai spune Gligor.



Restul de 30% din venituri provin din activitatea de outgoing (sejururile romanilor in strainatate) sI de ticketing (vanzarea de bilete de avion).



Gligor spune ca anul trecut a avut loc o crestere a numarului de turisti japonezi sI americani.



Agentia este acreditata IATA, iar ponderea vanzarilor de bilete de avion este de sub 10% din in totalul veniturilor. De asemenea, Atlantic Tour a achizitionat un teren in zona pietei Universitatii, in intentia de a investi intr-un hotel de trei stele, insa totul este deocamdata in stadiul de proiect.



Alte agentii de turism importante din Bucuresti sunt Happy Tour, Marshall Turism sI Paralela 45.



La nivel mondial, sectorul turistic a inregistrat anul trecut cel mai mare recul din istorie, scazand cu 1,2% fata de anul precedent, potrivit unui raport preliminar publicat de Organizatia Mondiala a Turismului (OMT). Princiapalele cauze ale scaderii numarului de turisti au fost razboiul din Irak, epidemia de pneumonie atipica, problemele economice ale Uniunii Europene, teama de atentate.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO