Afacerile grupului german Metro în România, prezent pe piaţalocală cu divizia Metro Cash&Carry şi cu hipermarketurileReal, au fost afectate în primele şase luni ale anului decondiţiile economice dificile, potrivit raportului financiar alcompaniei.
Au existat şi state precum Rusia, Turcia sau Polonia undeeconomia a dat semne pozitive.
În raportul semestrial al grupului german nu sunt publicatecifre privind vânzările sau evoluţia acestora pe fiecare ţară înparte, ci doar la nivel regional. Astfel, în cazul Real vânzăriledin Europa Centrală şi de Est au scăzut în primul semestru cu1,9%, până la 1,436 mld. euro. Evoluţia like for like (la un numărconstant de magazine) a fost tot negativă, declinuladâncindu-se la 3,3%.
În cazul diviziei de cash & carry, vânzările din primeleşase luni au crescut cu 3,5% în Europa Centrală şi de Est, până la5,442 mld. euro. Evoluţia like for like a fost însă negativă,vânzările scăzând cu 0,3%. Reprezentanţii Metro Cash & CarryRomânia şi ai Real România nu au furnizat alte informaţii privindevoluţia vânzărilor în primele şase luni.
"Conform politicii internaţionale a METRO Group, compania MetroCash & Carry România nu publică rezultate financiare pentru oanumită perioadă de timp din cursul anului. Rezultatele în ceea cepriveşte cifra de afaceri pentru 2011 sunt comunicate la finalulanului financiar, adică în martie 2012", a spus Adina Tâmplaru,corporate communications manager în cadrul Metro Cash&CarryRomânia.
În 2010 vânzările germanilor de la Metro - ce includ MetroCash&Carry şi Real - s-au ridicat la 1,831 mld. euro, înscădere de la 1,897 mld. euro în anul anterior. Pe piaţa localăMetro Cash&Carry, cel mai important jucător din comerţ, cuafaceri de 1,137 mld. euro, deţine 30 de magazine, iar Real 25.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels