Companii

Afacerile MOL vor trece de jumatate de miliard de euro

Afacerile MOL vor trece de jumatate de miliard de euro

Zsolt Szalay, directorul general al MOL Romania: Tinand cont de rezultatul pe primul semestru al anului, cand MOL a inregistrat o crestere a afacerilor cu 60%, credem ca pana la sfarsitul anului aceasta cifra se va dubla.

20.09.2006, 18:35 13

MOL Romania, filiala locala a grupului ungar petrolier MOL, estimeaza pana la sfarsitul anului afaceri de peste jumatate de miliard de euro, in crestere cu aproximativ 23% comparativ cu rezultatul obtinut in 2005.
"Tinand cont de rezultatul pe primul semestru al anului, cand MOL a inregistrat o crestere a afacerilor cu 60%, pana la o valoare de 263 de milioane de euro, credem ca pana la sfarsitul anului aceasta cifra se va dubla", a declarat Zsolt Szalay, directorul general al MOL Romania.
"De obicei, cele mai mari vanzari ale companiilor petroliere se fac in a doua jumatate a anului. In aceste conditii, cifra de afaceri a MOL Romania poate depasi nivelul de 500 de milioane de euro pe tot anul", a continuat Szalay.
Printre principalii factori care sustin cresterea operatorului ungar se numara cresterea vanzarilor la motorina precum si lansarile de noi produse care au avut loc anul trecut, dar ale caror efecte se resimt in exercitiul financiar din acest an.
"Un alt factor de crestere au fost vanzarile din segmentul non-oil (vanzarile de produse non-petroliere, sucuri sau produse alimentare - n.red.)", a mai precizat reprezentantul grupului MOL. Chiar daca partea non-oil din businessul MOL nu este identificata cu un brand ca in cazul OMV, Petrom sau Rompetrol, "coltul snack" din cadrul benzinariilor grupului ungar se gaseste in cadrul a 60% din shop-urile apartinand retelei MOL.
Deocamdata, potrivit unor declaratii recente ale reprezentantilor MOL Romania, ponderea produselor fast-food nu depaseste 5% din totalul vanzarilor din magazine, insa acest lucru va inregistra o crestere semnificativa pe termen mediu potrivit surselor citate. La nivelul pietei autohtone, vanzarile non-oil din cadrul benzinariilor au inregistrat o valoare de 23,3 milioane de euro cu posibilitatea de a creste pana la 33 de milioane de euro pana in 2010.
"Anul acesta incep sa se simta cu adevarat efectele preluarii si integrarii afacerii Shell", a mai spus Szalay. Anul trecut MOL a finalizat preluarea afacerii cu benzinarii Shell in cadrul unei intelegeri care a fost evaluata de surse din piata la aproximativ 70 - 73 de milioane de euro. In urma incheierii acestei tranzactii, MOL si-a marit reteaua de distributie cu 59 de benzinarii, in timp ce una dintre cele mai mari companii din lume, gigantul anglo-olandez Shell, isi facea exit-ul de pe piata de profil autohtona.
In aprilie anul acesta MOL a mai facut o miscare pe piata de profil, de aceasta data partenerul de tranzactie fiind Petrom, cea mai mare companie romaneasca aflata in portofoliul grupului petrolier austriac OMV. Astfel, Petrom a achizitionat 30 de statii de la MOL Romania si afacerea MOL Aviation, pentru care a cedat in schimb 11 statii, platind bani pentru diferenta de valoare. Valoarea platii pe care a facut-o Petrom catre operatorul ungur este estimata de catre surse din piata la aproximativ 20 -30 de milioane de euro. "In semestrul doi, vom putea observa si efectele acestei tranzactii", a mai spus Szalay.
In prezent, compania detine 138 de benzinarii la nivel local si va investi 12 milioane de euro in extinderea si optimizarea retelei in 2007. In ceea ce priveste informatiile referitoare la o posibila achizitie a unei rafinarii pe piata romaneasca, seful MOL a precizat ca politica grupului este de a face achizitii care sa sporeasca profitabilitatea filialei locale. "In sectorul petrolier, profitabilitatea este intrinsec legata de explorare si productie. MOL nu duce lipsa de capacitati de rafinare in aceasta zona", a mai spus Szalay in legatura cu informatiile legate de acest subiect.
Comparativ cu profitul net raportat anul trecut, in valoare de 2,5 milioane de euro, reprezentantul MOL Romania a declarat ca rezultatul pe anul acesta va depasi aceasta valoare, fara a da insa o estimare. Anul trecut MOL Romania a derulat afaceri de 420 de milioane de euro.
Potrivit propriilor estimari, operatorul ungar detine o cota de piata de 13%, ceea ce il plaseaza pe locul doi in topul jucatorilor de profil la nivel local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO