Companii

Agentiile de turism mizeaza in sezonul de iarna pe chartere spre destinatiile calde

30.11.2007, 14:21 65

Numarul mai mare de zboruri low-cost si de linie regulata spre Austria, precum si posibilitatea transportului cu autoturismul, au determinat agentiile de turism sa-si indrepte charterele catre destinatii mai calduroase precum Cipru, Turcia sau Egipt. Cu toate acestea, Austria ramane destinatia preferata a romanilor.
"Pe primul loc ramane Austria, care a inregistrat o crestere de 15% in aceasta iarna fata de perioada similara a anului trecut, urmata de destinatiile mediteraneene, precum Grecia, Turcia, Egipt sau Tunisia", a spus Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Agentia de turism J'Info Tours, care a rulat anul trecut afaceri de circa 15 mil. euro, este printre putinele care au in portofoliul de chartere o destinatie din Austria, si anume orasul Salzburg. J'Info Tours si-a majorat in acest an numarul de destinatii charter la cinci, fata de trei anul trecut.
"Iarna (perioada decembrie-martie) operam zboruri charter spre patru zone insorite, Hurghada (Egipt) - destinatie traditionala foarte solicitata in ultimii ani, Sharm el Sheik si Antalya din Turcia, precum si Dubai. Totodata, avem si zboruri pentru schi catre Salzburg", a spus Cristina Irimia, directorul de marketing al companiei. J'Info Tours a introdus pentru prima data cursa charter catre Austria iarna trecuta, in acest an cererea crescand de circa trei ori.
"Gradul de ocupare pentru cursele charter pe care le-am introdus este de 80-85% in acest moment. Unele curse sunt deja pline si vor fi suplimentate cu alte avioane", au mai spus reprezentantii J'Info Tour.
Reprezentantii agentiilor de turism spun insa ca majoritatea turistilor care aleg ca destinatie Austria prefera autoturismul personal.
"In Austria, pentru statiunile de schi se prefera ca mijloc de transport autoturismul, astfel ca nu am introdus chartere catre aceasta destinatie", a spus Alin Burcea, directorul general al Paralela 45, agentie care a introdus in schimb chartere pe Antalya si Sham el Sheikh.
Potrivit lui Badulescu, pe langa Muntii Alpi care sunt o destinatie cautata de schi, pentru Austria mai sunt solicitate, de sarbatori, si sejururi in Viena, oras care se plaseaza astfel in topul capitalelor vizitate, alaturi de Paris, Barcelona sau Praga.
"Fata de anul trecut s-a diversificat oferta. In Europa, turistii prefera de sarbatori vacantele in Paris, Viena, Lisabona, Atena, Marbella, Barcelona, iar destinatiile exotice cele mai apreciate sunt India, Thailanda si Kenya", a mai spus Irimia.
Si agentia de turism Marshal Turism, care a rulat anul trecut afaceri de circa 21 de milioane de euro, a introdus chartere in acest an catre mai multe destinatii calde.
"Fata de anul trecut am introdus o noua destinatie, Tenerife, alaturi de cursele charter catre Cipru, Egipt si Tunisia", a spus Cristian Ghita, director comercial al Marshal Turism, care a precizat ca pentru perioada Revelionului locurile sunt ocupate in proportie de 90%.
Reprezentantii Marshal spun ca intre destinatiile europene cea mai mare cerere au avut-o statiunile de schi din Austria, urmate de cele din Cehia, Slovacia si Italia.
"In ceea ce priveste destinatiile exotice, cele mai cautate au fost Republica Dominicana, Mauritius si Thailanda, iar dintre destinatiile non-europene Egiptul, Tunisia si Emiratele Arabe au avut cea mai mare cerere", a spus Ghita.
Avand in vedere apetitul in crestere al romanilor pentru exotism, Marshal a introdus in acest an in oferta pachete pentru Zanzibar (Africa), Maarten sau Curacao, la care se adauga destinatiile consacrate, Dubai, Tenerife si Mauritius.
Potrivit reprezentantilor Marshal, pretul unui revelion incepe de la 700 de euro, dar poate ajunge si la 3.000 de euro de persoana in cazul destinatiilor exotice.
Turcia ramane si in iarna, ca si in sezonul de vara, una dintre cele mai cautate destinatii. Agentia de turism Alibaba Tour, care ofera in principal sejururi in Turcia, a inregistrat in acest an o crestere de 100% a cererii, in conditiile in care un sejur costa in jur de 600 de euro.
"In acest an avem sase chartere pentru Antalya si unul pentru Istanbul. Avem in vedere ca incepand cu sezonul de vara urmator sa introducem in oferta si alte destinatii, precum Portugalia sau Spania", a spus Suliman Selciuk, directorul agentiei de turism Alibaba Tour.
Din zborurile charter au de castigat nu numai agentiile de turism, dar si companiile aeriene. Compania low-cost Blue Air va opera in aceasta iarna 18 zboruri charter, in colaborare cu Kusadasi Travel, J'Info Tours, Kara Travel, Interra, On Air Italia.
"Cele mai multe cereri le-am avut pe Egipt, iar cele 18 zboruri vor contribui cu circa 4% la veniturile anuale din zborurile charter", a spus Florentina Ivan, directorul de marketing al Blue Air. Anul acesta, circa 20% din cifra de afaceri a companiei low-cost Blue Air, estimata la 90 mil. euro, va proveni din chartere. Printre companiile care mai opereaza zboruri charter in colaborare cu agentiile de turism se numara si TAROM, Carpatair precum si Eurojet sau Romavia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO