Companii

Agrana: Plecarile Nestle si Kraft au afectat vanzarile de zahar ale fabricilor noastre

08.10.2009, 23:21 114

Reprezentantii celui mai mare producator local de zahar, AgranaRomania, sustin ca mutarea in Bulgaria a fabricii de inghetata agigantului Nestle, dar si a fabricii Kraft a afectat vanzarile dezahar destinate productiei industriale.

"Atunci cand un producator de talia Nestle sau Kraft isi mutacapacitatea de productie in alta tara se simte in vanzari, deoareceacestia achizitioneaza cateva mii de tone de zahar pe an", adeclarat Emilian Dobrescu, reprezentant general al Agrana Romania,companie care a rulat anul trecut afaceri de 163 mil. euro.

Potrivit lui Dobrescu, anul acesta piata de zahar nu a maiinregistrat cresterile de vanzari din anii trecuti, de doua cifre,stagnarea in volum fiind determinata in special de productia dezahar pentru segmentul industrial. Vanzarile au fost totusiechilibrate de cresterea din retail.

"Oamenii prefera acum sa isi pregateasca singuri prajiturileacasa decat sa mai cumpere din oras. Mediul rural a fost primul locin care s-a vazut schimbarea preferintelor de consum", sustineDobrescu.

Campanie comuna cu Bunge

Astfel, Agrana deruleaza luna aceasta o campanie de promovareimpreuna cu Bunge, cel mai mare producator de ulei, care detinebrandul Floriol. Cele doua companii vand la pret promotional osticla de ulei si un pachet de zahar. "Aceasta promotie estedestinata insa doar comertului traditional, nu si lanturilor demagazine din retailului modern", spune reprezentantul Agrana,mentionand ca filiala locala a producatorului austriac a pastratanul acesta bugetul de promovare la nivelul anului 2008.

Agrana si Bunge nu sunt singurele companii care au decis sa facaanul acesta o campanie comuna de promovare. In prima parte aacestui an, Vel Pitar, unul dintre cei mai mari producatori depanificatie si producatorul de lactate Tnuva Romania au realizat,de asemenea, o campanie de promovare comuna.

Principala problema a producatorilor de zahar in aceastaperioada nu este insa schimbarea preferintelor consumatorilor, ciincertitudinea asupra cantitatii de zahar brut va putea fi rafinatain Romania din aceasta luna.

Urmeaza importurile?

Incepand cu luna octombrie a acestui an, perioada de tranzitiestabilita pentru producatorii de zahar dupa integrarea Romaniei inUniunea Europeana s-a terminat. Astfel, desi producatorii romani dezahar vor pastra cotele de productie stabilite pentru procesareasfeclei de zahar, cotele de rafinare a zaharului brut se vormicsora drastic.

"La inceputul lunii octombrie am depus cererile de obtinere alicentei, dar abia la finalul acestei luni vom sti ce cantitate dezahar brut vom putea importa. In mod sigur vor creste anul acestaimporturile de zahar rafinat, fiind vorba de cel putin o dublare acantitatilor importate", a declarat Emilian Dobrescu.

In Romania se comercializeaza anual intre 550.000 si 600.000 detone de zahar, cantitate care include importurile de dulciuri sizaharul din alimente. Din aceasta cantitate, producatorii romaniaveau alocata pana in octombrie anul acesta o cota de productie de105.000 de tone zahar din sfecla pe an si de 329.000 de tone dezahar rafinat pe an, restul reprezentand importuri.

Valoarea pietei zaharului este de peste 350 de milioane de euro,printre cei mai mari producatori si ambalatori de zahar de pe plannumarandu-se companiile Agrana Romania, Lemarco, Zaharul Oradea,PIC Group si Zaharul Oradea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO