Companii

Aldis: extinderea incepe sa aduca bani

11.05.2004, 00:00 22

Producatorul de preparate din carne Aldis Calarasi a raportat pentru primele trei luni ale acestui an cresterea vanzarilor in lei de trei ori la 260 de miliarde de lei (6,5 milioane de euro) de la 75 de miliarde de lei (2 milioane euro) in perioada similara a anului trecut.
"Cresterea vanzarilor se datoreaza extinderii noastre pe retelele de supermarketuri si intrarii pe piata din Transilvania unde nu am fost prezenti in anii trecuti", spune George Naghi, presedintele Aldis Calarasi.
El crede ca estimarile privind cifra de afaceri pentru acest an de 60 de milioane de euro vor fi depasite, in conditiile in care primele luni ale anului sunt cele mai slabe. "Perioada de varf a vanzarilor este intre Paste si noiembrie", sustine Naghi.
Producatorul de mezeluri a inregistrat anul trecut vanzari de 40 de milioane de euro - duble fata de 2002 - inregistrand cea mai spectaculoasa crestere din industria de profil. Aceasta crestere a situat Aldis pe locul doi in topul vanzarilor dupa producatorul Cris-Tim, care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 79 de milioane de euro.
Aldis a pus recent in functiune fabrica de salamuri crud-uscate. "Vanzarile de salamuri crud-uscate merg foarte bine iar productia a ajuns la doua tone pe zi. Acest produs reprezinta acum circa 8-10 procente din vanzarile noastre", afirma Naghi. El spune ca ponderea specialitatilor in totalul vanzarilor a crescut foarte mult, pe fondul orientarii consumatorilor catre produse mai scumpe. "Fata de acum doi ani structura consumului s-a schimbat foarte mult, dovada ca a disparut de pe piata parizerul foarte ieftin si alte produse similare. Romanul consuma mai putine produse dar mai scumpe si se remarca  si o crestere a consumului de preparate din pui considerate mai dietetice", afirma Naghi.
Circa 15-20% din produsele Aldis sunt vandute in supermarketuri, restul fiind vandute prin intermediul propriului sistem de distributie format din 10 magazine proprii si 36 de depozite frigorifice la nivelul intregii tari.
Desi a achizitionat o ferma de animale pe care doreste sa o populeze cu porci, Aldis foloseste, in continuare, intr-o proportie covarsitoare materie prima din import in special din SUA si Canada.
"Ma bucur sa vad ca Smithfield a cumparat o mare parte din activele fostului combinat de crestere a porcilor Com-Tim Timisoara si sper sa ii dea drumul cat mai repede pentru ca piata autohtona a materiei prime pentru procesatorii de carne este foarte dezordonata. Eu cumpar carne de la fabricile Smithfield din SUA si ar fi mult mai avantajos sa iau de la Timisoara", afirma Naghi.Smithfield este cel mai mare producator de carne de porc din lume.
Aldis va definitiva in lunile urmatoare o investitie de doua milioane de euro intr-un abator de carne de vita si de porc. "Vom iesi pe piata cu carne transata pentru ca am remarcat o crestere a consumului pe acest segment dar problema mare este daca vom avea ce taia in acest abator avand in vedere criza prin care trec crescatorii de animale", afirma presedintele Aldis.
Aldis este o afacere de familie controlata de George Naghi si sotia acestuia Alina Naghi, are 600 de angajati si o fabrica de preparate din carne in Calarasi.
Piata carnii s-a ridicat anul trecut, conform estimarilor Asociatiei Romane a Carnii (ARC), la circa 300 de milioane de euro, iar volumul acesteia a ajuns la 1555.000 de tone. Piata este foarte fragmentata, fiind impartita intre 1.400 de jucatori insa cei mai importanti alaturi de Aldis sunt Cris-Tim, Angst Ro, Tabco-Campofrio, Principal Construct.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO