Companii

Alfa Romeo Mi.To: Accent pe sportivitate

Alfa Romeo Mi.To: Accent pe sportivitate

Alfa Mi.To va fi lansata in Romania in prima parte a anului viitor

07.07.2008, 19:39 21

Luca de Meo, considerat "responsabil" de revitalizarea Fiat in perioada in care a ocupat functia de CEO al marcii, dar si in perioada imediat urmatoare cand a fost Chief Marketing Officer pentru intreg grupul Fiat, a preluat conducerea Alfa Romeo, brandul sportiv al concernului la finele anului trecut. Si primul model lansat sub conducerea sa este Alfa Mi.To - model prin care se doreste revitalizarea vanzarilor marcii italiene.
"Alfa Romeo va lansa in urmatorii trei ani mai multe modele decat a lansat in ultimii zece ani. Vom intra in noi segmente de piata si vom lansa noi motoare si transmisii", declara Luca de Meo in timpul prezentarii noului Mi.To.
Principala inspiratie a celor de la Alfa atunci cand a venit vorba de Mi.To a fost modelul 8C Competizione - cel mai sportiv model din istoria marcii, lansat intr-o editie limitata de 500 de exemplare.
In timpul discursului sau, de Meo a dorit sa clarifice daca Mi.To este sau nu un Fiat Grande Punto cu rebranding. Raspunsul sau a fost "ca nu" - de la Punto s-au preluat numai acele elemente care nu influentau comportamentul dinamic al masinii - precum structura de rezistenta, dar si "detalii" precum sistemul de climatizare.
Ceea ce deosebeste Alfa Mi.To de alte modele de clasa mica este sistemul "Alfa DNA", care a fost special conceput dupa celebrul Mannetino de la Ferrari - butonul care controleaza setarile dinamice ale masinii, precum si gradul de interventie al sistemului de control al tractiunii si stabilitatii. Acest program dispune de trei moduri de rulare - normal - masina raspunde prompt la comenzi si se pune accent inclusiv pe economia de combustibil, in timp ce sistemele sunt setate de un grad optim de siguranta. In modul "Dynamic" motorul raspunde mai prompt la apasarea pedalei de acceleratie, iar sistemele de control al tractiunii si stabilitatii dau mai multa "libertate" celui de la volan, spre deosebire de modul "All weather", cand parametrii masinii sunt setati pentru cresterea gradului de siguranta.
Modelul testat era echipat cu noua generatie de motor diesel de 1,6 litri si 120 CP, care respecta normele Euro 5, care va reprezenta cel mai probabil si versiunea "de volum". De-a lungul testului, consumul indicat de computerul de bord a fost de 4,8 litri/100 km in regim extraurban, si de 6,5 litri/100 km in traficul urban.
In Romania, Alfa Mi.To va veni in primele luni ale anului viitor, pretul urmand sa fie comunicat spre finele acestui an. In Italia, pretul modelului testat este de 18.950 de euro, explicabil prin prisma inovatiilor tehnice si a sistemelor de asistenta, dar si de simplul motiv ca Alfa face parte din segmentul premium.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO