Companii

Allied Domecq nu exclude imbutelierea in Romania

18.10.2004, 00:00 22

Filiala romaneasca a gigantului din industria mondiala a bauturilor spirtoase si vinurilor Allied Domecq a raportat pentru primele noua luni ale acestui an o cifra de afaceri de 10 milioane de dolari, iar estimarile pentru intreg anul merg catre o crestere a vanzarilor cu minim 45%.
"Romanii castiga mai mult iar whisky-ul - un produs aspirational - a devenit usor mai accesibil si pentru ca plaja noastra de pret porneste de la 5 euro si se opreste la 50 de euro", spune Tudor Furir, country manager la Allied Domecq Spirits&Wine Romania.
Allied Domecq vinde pe piata romaneasca brandurile de whisky Jack Daniel?s, Ballantines, Teacher?s, Tulamore Dew, vodca Finlandia si ginul Beefeater. Furir afirma ca Ballantines este liderul de piata la vanzarile de whisky, urmat de Jack Daniel?s si Teacher?s. "Piata romaneasca este foarte diferita fata de cele din regiune, pentru ca aici este o concurenta foarte puternica. Pe raftul unui mare supermarket se pot numara 30 de branduri de whisky. Estimarile pentru anii urmatori in privinta nivelului de crestere al pietei romanesti duc catre un pas anual de cel putin 25%", afirma Furir.
Furir nu exclude posibilitatea ca Allied Domecq sa imbutelieze unele dintre bauturile sale in Romania. "La momentul actual, strategia noastra nu include achizitii, ci imbutelierea unor branduri mari putin cunoscute. Este posibil ca, la un moment dat, compania mama sa ia in calcul posibilitatea imbutelierii pe piata romaneasca", afirma Furir.
O astfel de decizie va fi luata in urma evolutiilor vanzarilor de pe piata romaneasca dar si a cresterii accizelor pana la momentul aderarii la UE cand vor ajunge la peste 500 de euro/hectolitru de alcool. Masura va favoriza brandurile cunoscute si mai scumpe pentru ca diferentele de pret de acum de pe piata de vodca, de exemplu, se vor reduce simtitor.
Allied Domecq a avut anul trecut vanzari de 3,4 miliarde de lire sterline.
Piata de imported spirits este estimata la circa 300.000 de cutii (o cutie contine 12 sticle a 0,75 de litri) cu o valoare de aproximativ 30 de milioane de euro. Principalii competitori ai Allied Domecq sunt GFS Bucuresti importatorul pe piata romaneacsa al brandurilor liderului mondial Diageo - Johny Walker, JMB si Smirnoff, Pernod Ricard cu Chivas si Wyborowa si Cristalex importatorul brandurilor Grant?s, Jim Beam si Absolut.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO