Companii

Altex: Avem semnate contracte pentru deschideri de magazin si in 2010

Altex: Avem semnate contracte pentru deschideri de magazin si in 2010

Adrian Urda, noul CEO al Altex: Vanzarile din decembrie aduc in general 15-25% din vanzarile anului, iar piata permite si poate sa absoarba mai mult. In plus, cred ca in maximum cinci ani piata va trece cu mult peste 1,5 miliarde de euro, pe masura ce salariile se vor alinia la media europeana si vom avea rezultate si la capitolul infrastructura.

03.12.2007, 19:44 136

Adrian Urda, noul director executiv al retailerului de electronice si electrocasnice Altex, spune ca grupul va inaugura anul viitor 30.000 de metri patrati de magazin in centre comerciale noi, in conditiile in care in ultimii ani retailerul a pus pe piata in jur de 20.000 de metri patrati de suprafete comerciale.
Noile magazine ale retailerului, din conceptele Media Galaxy, Altex sau Digit'up, vor fi deschise in parcuri de retail, mall-uri si centre comerciale inaugurate recent, in curs de finalizare sau in proiect. In acelasi timp, unitatile ce au functionat pana acum in magazinele centrale sau universale din capitalele de judet vor fi relocate, dupa cum s-a intamplat in cazul centrului comercial Bega din Timisoara sau Central din Cluj.
"Avem semnate contracte pentru deschideri de magazine si in 2010. Vom merge in toate centrele care au in spate dezvoltatori cu experienta mai mare de 10 ani pe plan intern si international. Este vorba de forta brandului, know-how in dezvoltarea proiectului si concepte de standard european, care reusesc sa atraga nume precum Debenhams sau New Yorker", a spus Urda.
El nu ascunde ca Altex are, pe langa linia strategica de a fi langa Carrefour, o intelegere cu dezvoltatorul BelRom, deschizand deja doua magazine in retail park-urile dezvoltate de belgieni la Targu-Mures si Sibiu. BelRom mai are in proiect opt centre de retail, cu termene de finalizare de pana la doi ani, iar Urda anunta deschiderea unui magazin de concept Altex in fiecare din ele.
"Vom fi prezenti in toate proiectele BelRom. Planul de extindere pentru anul viitor este setat si cred ca il putem si depasi. In ultimii doi -trei ani am pus pe piata 20.000 de metri patrati de spatiu comercial, iar in 2008 suprafata va fi de aproape 30.000 de metri patrati", a declarat Urda. In acest program de extindere, noul CEO al Altex include retelele Media Galaxy, Altex sau Digit'Up, ultimul concept, de suprafata mica, lansat de companie in urma cu o saptamana.
Incepand de saptamana trecuta, Dan Ostahie, fondatorul Altex, a renuntat la functia executiva a principalei afaceri a grupului in favoarea directorului de operatiuni Adrian Urda. Ostahie se va ocupa in continuare de dezvoltarea afacerilor grupului, care include companii precum transportatorul 8TIM sau divizia de real-estate Cometex.
"Acum voi avea timp sa urmaresc celelalte companii de sub umbrela Altex si ne vom uita mai intens pe pietele vecine", a declarat Ostahie, evitand sa fixeze o data pentru demararea extinderii.
Primele tari vizate de managementul Altex sunt Ucraina, Bulgaria si Serbia, brandul de penetrare al pietei fiind cel mai probabil Media Galaxy.
"Vom intra in aceste tari pentru ca au un ritm de dezvoltare in segment aproximativ ca al nostru. Regasim acolo situatia intalnita in Romania in urma cu 2-3 ani", spune Urda, adaugand ca alternativa, intrarea pe o piata ca Ungaria, ar fi foarte dificila din cauza competitiei si prezentei unor jucatori internationali precum Saturn si Media Markt.
Dezvoltarea unor retele in tarile vecine presupune deschiderea mai multor magazine, pentru ca "nu poti sa spui ca esti interesat de regiune si deschizi o singura unitate" si un program de investitii sustinut pentru obtinerea unei cote de piata pentru sustinerea activitatii.
Cat despre activitatea din Romania, Urda spune ca ar putea depasi in acest an pragul fixat de Ostahie la 300 de milioane de euro, iar in 2008 va trece sigur de 350 de milioane de euro, in conditiile in care nivelul vanzarilor pe metru patrat in magazinele nou deschise este cel putin la fel de ridicat precum in magazinele cu istoric mai mare de doi ani si vad comercial deja format. Vanzarile in retelele Altex au ajuns in prezent la 3.500 - 4.000 de euro/metru patrat.
"Vanzarile din decembrie aduc in general 15-25% din vanzarile anului, iar piata permite si poate sa absoarba mai mult. In plus, cred ca in maximum cinci ani piata va trece cu mult peste 1,5 miliarde de euro, pe masura ce salariile se vor alinia la media europeana si vom avea rezultate si la capitolul infrastructura", a spus Urda.
Spre comparatie, Urda indica nivelul la care a ajuns Euronics, unul dintre primii retaileri de electronice din Italia. Compania a inregistrat o cifra de afaceri de
1,6 mld. euro in 2006, mai mult de 230 de puncte de vanzare si o suprafata de retail de aproape 300.000 mp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO