Companii

Analiză ZF. Cum se vede inflaţia în sectorul brânzeturilor: în retail, consumul a scăzut anul trecut cu 6% faţă de 2021, în timp ce valoric piaţa a crescut cu 23%

Autor: Mădălina Dediu Panaete

18.04.2024, 17:00 61

Şi în sectorul brânzeturilor se observă o tendinţă de premiumizare, însă în topul vânzărilor rămân caşcavalul şi telemeaua.

Piaţa de brânzeturi a ajuns anul trecut la o valoare de 4,84 miliarde de lei, în creştere cu 9% faţă de anul precedent, arată datele companiei de cercetare de piaţă Market Vector, care analizează doar zona de comerţ modern şi tradiţional, nu şi zona de pieţe sau HoReCa.

Astfel, segmentul brânzeturilor, o piaţă unde sunt prezenţi toţi marii jucători, continuă avansul valoric înre­gistrat în ultimii ani. De exemplu, în 2023 faţă de 2021, piaţa a avut un plus de peste 23%, conform calcu­lelor făcute de ZF. Pe de altă parte, în volum, piaţa s-a contractat în ultimii ani, la fel ca majoritatea segmentelor din industria lactatelor. Astfel, datele Market Vector arată că în 2023 românii au consumat în total peste 90,5 milioane de kilograme de brânzeturi, în scădere cu 2% faţă de anul precedent şi cu peste 6% faţă de 2021.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO