Companii

Angelli - afaceri in usoara crestere dupa preluarea de catre Henkell&Sohnlein

11.03.2005, 00:00 39

Liderul pietei interne a vinurilor spumante si spumoase, Astese Production, producatorul marcii Angelli care a fost preluat anul trecut de Henkell& Sohnlein din Germania, a avut anul trecut vanzari in crestere cu 10% pana la 11 mil. euro pe fondul unei piete care a inregistrat o crestere usoara.


"Detnem deja peste jumatate din piata, insa aceasta sufera din cauza faptului ca romanii sunt, inca, obisnuiti sa consume vinuri spumante si spumoase doar de Sarbatori sau cu ocazia unor evenimente importante, spre deosebire de germani, de exemplu, care le consuma ca aperitiv", spune Marius Obritenschi, directorul de marketing de la Astese Production.


El afirma ca pe piata exista inca o confuzie in randul consumatorilor care nu cunosc metodele de productie a vinurilor spumante si spumoase. "Consumatorii nu stiu ca la spumant se produce o fermentare naturala, in timp ce la spumos dioxidul de carbon este pur si simplu adaugat pe linia de imbuteliere. Aceasta confuzie este folosita de unii jucatori din piata", sustine Obritenschi.


Astese Production mizeaza pe o crestere usoara in acest an a vanzarilor cu 5%.


Conform unor studii ale MEMRB, Angelli detine o cota de piata de 55% cantitativ si 58% in valoare. Astese Production produce sub marca Angelli vinuri spumoase, spumante si vermouth si importa unele marci ale firmei-mama: Henkell Trocken, Deinhart si Sohnlein pentru spumante si Gorbatschow pentru vodca.


Obritenschi spune ca Astese detine si o cota de peste 30% din piata de vermouth.


Peste 65% din vanzarile Astese sunt reprezentate de vinurile spumante, iar restul de spumoase. Acestea acopera 65% din vanzarile totale ale companiei, restul fiind reprezentat de vermouth si vodca.


"Henkell&Sohnlein mizeaza pe cresterea consumului de spumante in Romania dupa aderarea la UE", spune Obritenschi.


Henkel& Sohnlein a achizitionat in sud-estul Europei liderii de piata din Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia, Austria si Romania, fiind si liderul pietei germane de spumante si spumoase. Compania face parte din grupul Doktor Oetker, care este un jucator important pe piata berii din Germania.


Obritenschi spune insa ca germanii nu sunt interesati sa intre pe piata romaneasca a berii.


Piata de spumante si spumoase este inca mica in raport cu cele din regiune, avand o valoare anuala de circa 10 milioane de euro.


Principalul competitor al Astese este Karom Drinks, care detine alte 36 procente din piata, un jucator detinut tot de catre un producator german de spumante - Schloss Wachenheim, principalul concurent pe piata germana pentru Henkell&Sohnlein.


Karom a preluat anul trecut pentru aproape un milion de euro controlul la un alt jucator de traditie din piata spumantelor: Zarea Bucuresti.  Ceilalti jucatori din piata sunt Agroindustriala Bucium, Jidvei, Veritas Panciu si Halewood Romania. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO