Companii

Antibiotice castiga teren pe piata cardio, cea mai competitiva din farma

Antibiotice castiga teren pe piata cardio, cea mai competitiva din farma

Click pentru imaginea marita

18.07.2008, 00:00 38

Segmentul cardiovascular a avut cea mai buna evolutie din intregul portofoliu al companiei, in conditiile in care vanzarile de antiinfectioase (in care sunt incluse si antibioticele) au raportat o scadere de 4%.
Piata medicamentelor cardiovasculare, care a atins anul trecut valoarea de 1,2 mld. lei (366,5 mil. euro), este cea mai mare la nivelul intregii industrii farmaceutice si una dintre cele mai competitive in conditiile in care ceilalti mari producatori locali au o prezenta solida pe acest segment. Antibiotice a intrat cu produse pe aceasta piata in 2006, iar anul trecut a lansat alte sapte produse.
Aria traditionala in care Antibiotice activeaza, medicamentele antiinfectioase, a adus anul trecut 102 mil. lei (30,5 mil. euro) la veniturile producatorului, adica 55% din cifra de afaceri. Pe acest segment, Antibiotice are o cota de piata de 12%. "Aceste rezultate s-au datorat medicamentelor introduse in ultimii ani in portofoliu precum Cefort, Ceftamil, AmpiPlus, AmoxiPlus", se mai arata in raportul companiei.
Al doilea portofoliu din punctul de vedere al cresterii a fost anul trecut cel al medicamentelor pentru sistemul nervos central, cu un plus de 50%, ceea ce a dus cota de piata a Antibiotice pe acest segment la 1,8%.
Preparatele dermatologice au generat anul trecut o cifra de afaceri de 18 mil. lei (5,4 mil. euro), in timp ce OTC-urile (medicamente care se elibereaza fara prescriptie medicala) au adus 42 mil. lei (12,6 mil. lei), cu 65% mai mult fata de 2006.
Producatorul a angajat anul trecut 45 de persoane in echipa de promovare si vanzari, astfel incat forta de vanzari a ajuns la 100 de reprezentanti medicali si comerciali.
"O caracteristica a strategiei abordate de Antibiotice in anul 2007 a fost reprezentata de reorientarea vanzarilor dinspre spitale catre farmacii. Acest fapt a fost justificat de cresterea constanta a consumului de medicamente la nivel national, cat si transferarea programelor de achizitie medicamente oncologice si diabet catre farmaciile de retail", se mai arata in raport.
In 2007, Antibiotice a inregistrat o cifra de afaceri de 229,42 mil. lei (68,7 mil. euro), in cresterea cu 17,2% comparativ cu cea din 2006. Actiunile Biofarm se tranzactionau spre inchiderea sedintei de ieri la un pret de 0,245 lei/actiune, nivel la care capitalizarea companiei se apropie de 75 mil. euro, luand in calcul actiunile emise in cadrul majorarii de capital care nu s-a finalizat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO