Companii

Arctic: Ne luptam pentru ingineri cu Dacia

21.01.2008, 18:56 19

Arctic, cel mai mare producator de electrocasnice la nivel local, concureaza cu Automobile Dacia in Pitesti pentru a atrage ingineri si specialisti, in conditiile in care pe piata se resimte una dintre cele mai acute crize de forta de munca cu specializare tehnica din ultimii ani.
"Cei mai multi oameni sunt recrutati in Targoviste, unde angajam in special ingineri si specialisti. Facem recrutare si in Pitesti, insa acolo nu avem prea mult succes, deoarece ne luptam cu Dacia pentru aceleasi pozitii: ingineri, tehnicieni, electricieni", spune Mihai Dragoi, director de resurse umane al producatorului de electrocasnice Arctic. In timp ce Arctic cauta oameni pentru fabrica de la Gaesti (judetul Dambovita), pentru care a recrutat anul trecut peste 300 de persoane, constructorul de automobile Dacia este cel mai mare angajator din zona, cu peste 13.000 de angajati.
Mai mult decat atat, anul acesta Dacia are in plan recrutarea a peste 3.600 de angajati, in special in bazinul judetului Arges si in localitatile limitrofe din judetele vecine.
Absolventii facultatilor tehnice au devenit o "marfa" tot mai rara pentru angajatori, Politehnica iesind in ultimii ani de pe lista de prioritati a tinerilor. Companiile din domeniul consultantei in inginerie, al programarii sau al constructiilor isi maresc constant efectivele, multe din acestea anuntand sute de angajari anual. Un inginer cu cativa ani de experienta castiga, in medie, 1.000 de euro pe luna, dar poate ajunge si la venituri de 3.000 - 4.000 de euro lunar.
In 2007, cea mai mare parte din cei 350 de oameni recrutati de Arctic au venit din Targoviste si au fost angajati pe pozitii specializate in fabrica de la Gaesti, unde compania produce frigidere si lazi frigorifice. In prezent, compania are 2.300 de angajati, dintre care 2.100 lucreaza la Gaesti.
Inginerii care au plecat de la Arctic s-au indreptat spre Bucuresti, unde au fost angajati de constructorul de masini Renault si de Iveco. "Anul trecut, pozitiile dificil de retinut in Arctic au fost cele din fabrica. Ne-au plecat ingineri la Renault si Iveco in Capitala, iar muncitorii care au parasit compania au plecat la munca in afara tarii", explica Dragoi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO