Companii

Ascendi, un nou emitent de tichete de masa, tinteste 8% din piata

19.10.2008, 19:30 347

Compania Ascendi Inc, cel mai nou emitent de tichete de masa, estimeaza in acest an peste 30.000 de utilizatori, bugetandu-si pentru 2009 o cota de piata de 8%, respectiv 200.000 de utilizatori, potrivit lui Stefan Constantinescu, manager de marketing al companiei. Pachetul majoritar de actiuni al Ascendi este detinut de doi actionari romani, respectiv de Gabriel Popa (36% din actiuni) si Alida Constanta Velea (15%), iar restul de 49% din titluri sunt controlate de cipriotii Christakis Iacovides si Ninos Koumettou. Cei doi asociati ciprioti au experienta in expertiza contabila si fiscalitate, fiind manageri ai companiei de profil Alexander Lawson Jacobs cu sediul in Londra. Ascendi Inc a obtinut toate autorizatiile de functionare pe piata romaneasca la mijlocul lunii septembrie, avand un capital social de circa 2,1 milioane de euro, conform reprezentantilor companiei. Potrivit datelor companiei, pe piata romaneasca valoarea nominala a unui tichet de masa este de 2,11 euro, in timp ce in Ungaria este de 3,27 euro, in Austria de 5,50 euro, iar in Franta de 5,04 euro. Cu toate acestea, piata tichetelor de masa din Romania a depasit anul acesta 1 miliard de euro, cu aproximativ 2,3 milioane de beneficiari de tichete de masa la sfarsitul semestrului intai 2008, din totalul de 5,54 de salariati angajati cu carte de munca, adica o rata de penetrare a produsului de 41%, potrivit aceleiasi surse. Piata tichetelor de masa este controlata in proportie de 95% de trei mari jucatori, Accor Services, Sodexho, Cheque Dejeuner, restul pietei fiind divizat intre emitenti locali.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO