Companii

Atlassib face fata concurentei low-cost, raportand cresteri

Atlassib face fata concurentei low-cost, raportand cresteri

Compania a investit 6,5 mil. euro in achizitia a 30 de autobuze

05.11.2007, 01:51 172

Compania Atlassib, din cadrul grupului omonim, care are ca activitate transportul international de persoane, a inregistrat dupa primele trei trimestre ale anului afaceri de circa 60 mil. euro (205,9 mil. lei), in crestere cu 9% in lei fata de perioada similara a anului trecut. Numarul de pasageri a crescut intr-un ritm mai mare decat veniturile, ajungand dupa primele noua luni la 452.862 de persoane, cu 25% mai multe fata de primele noua luni din 2006.
"Cresteri semnificative ale numarului de calatori si ale gradului de ocupare au fost inregistrate pe relatiile Spania, Italia si Germania, dar si Anglia si Grecia", spune Ilie Carabulea, proprietarul grupului. Acesta a anuntat recent investitii masive in hoteluri si proiecte imobiliare, precum si intr-o companie aeriana de linie regulata pentru care a obtinut deja licenta de functionare.
Succesul inregistrat pe destinatii precum Spania sau Italia ii determina pe reprezentantii companiei sa ia in calcul extinderea acestor linii de transport cu noi locatii, avand in acelasi timp in vedere si infiintarea unor trasee pe relatia Romania - Irlanda, Romania - Rusia, precum si Romania - Republica Moldova. Pe relatia cu Replublica Moldova vrea sa intre si principalul concurent al Atlassib, compania Eurolines, care ii are ca actionari pe Dragos Anastasiu si pe Cristian Baciucu.
Printre investitiile pe care le-a realizat compania in acest an se numara achizitia a 30 de autobuze, care au costat, potrivit unei declaratii ulterioare a omului de afaceri sibian, circa 6,5 milioane de euro. In momentul de fata compania are 162 de autocare si 85 de microbuze. Totodata, reprezentantii companiei au prevazut pentru acest an modernizarea autobazelor in Constanta, Alexandria, Bucuresti, Timisoara, Campulung Muscel si Suceava.
Piata de transporturi terestre este amenintata de concurenta companiilor low-cost, care au introdus odata cu integrarea din ce in ce mai multe zboruri in si dinspre Romania. Cu toate acestea, atat Eurolines cat si Atlassib au raporat rezultate in crestere dupa primele noua luni, ceea ce arata ca cel putin si transportul rutier beneficiaza de cresterea tarficului in si dinspre Romania.
"Cresterea se explica si prin faptul ca, in urma aderarii Romaniei la UE, s-au simplificat formalitatile de tranzitare a unor state, ceea ce a redus timpul de asteptare la frontiere", spun reprezentantii companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO