Companii

BauMax ţinteşte vânzări de 200 mil. euro, după ce a ajuns Bricostore pe a treia poziţie în bricolaj

BauMax are în plan să mai deschidă 3-4 magazine în următorii ani

BauMax are în plan să mai deschidă 3-4 magazine în următorii ani

Autor: Cristi Moga

22.03.2011, 23:50 157

Austriecii de la BauMax, care au deschis ieri cel de-al 14-leamagazin de pe piaţa locală, au ajuns în cinci ani să concureze cuBricostore pentru a treia poziţie pe piaţa de profil, în condiţiileîn care BauMax şi-a continuat investiţiile în expansiune inclusivîn perioadă de criză, deschizând şase magazine în ultimele 12luni.

Nicola Szekely, country manager al BauMax pe pieţele din Româniaşi Bulgaria, spune că firma pe care o conduce şi-a majoratvânzările cu 24% anul trecut, până la 138 de milioane de euro, întimp ce francezii de la Bricostore au anunţat un declin alvânzărilor de 17%, până la circa 140 de milioane de euro. Cei maimari jucători de pe această piaţă sunt Dedeman şi Praktiker,potrivit informaţiilor existente.

"Pentru acest an ne propunem o cifră de afaceri de 200 demilioane de euro. Cu o medie de vânzări de 13-14 milioane de europer magazin putem atinge acest nivel. În plus, credem că piaţa vacunoaşte în al doilea semestru o uşoară creştere organică", adeclarat Szekely.

BauMax a finalizat ieri o investiţie de circa 15 milioane deeuro într-un magazin de 14.000 de metri pătraţi de pe ŞoseauaChitilei, la o distanţă de circa un kilometru de parcul co­mercialColosseum, aflat în construcţie, unde francezii de la Leroy Merlinvor deschide primul magazin de bri­colaj din România în toamnaacestui an.

Şi austriecii îşi con­tinuă planurile de investiţii, dar înmo­mentul de faţă nu au niciun alt proiect în construcţie.

"Pregătim alte trei magazine în următoarea perioadă, dardeschiderea este condiţionată de evoluţia pieţei con­strucţiilor.Oraşele vizate sunt B­u­cureşti, Oradea şi Cluj, dar niciun proiectnu este în prezent în construcţie. Avem terenuri pentru două dintreaceste proiecte. Pe termen mediu ne propunem deschiderea a 3-4magazine pe an, în următorii 3-4 ani. Putem ajunge la o reţea de25-27 de magazine", a mai spus şeful BauMax, care nu a dorit săprecizeze unde s-ar putea afla cel de-al treilea magazin dinBucureşti al companiei, motivând că tranzacţia pentru preluareaterenului nu a fost încheiată.

El spune însă că piaţa din Bucureşti este supraaglomerată demagazine de bricolaj, în condiţiile în care BauMax a deschismagazinul de mari dimensiuni cu numărul 15 din oraş, şi considerăcă în următoarea perioadă unii jucători ar putea fi nevoiţi săînchidă magazinele.

"Sunt destul de sigur că unele magazine din Bucureşti se vorînchide în următorii ani. Este o piaţă foarte aglomerată. În altepieţe sunt 3-4 com­petitori. Aici sunt 6-7. Unele reţele dacă nuvor face profit cel mai probabil vor face un exit sau vor încercasă vândă", apreciază Sze­kely.

Nici primul magazin BauMax din Bucureşti, cel din centrulcomercial Sun Plaza, nu a ajuns încă la rezultatele scon­tate, încondiţiile în care sud-estul Capitalei este cea mai aglomerată zonăpe acest segment, astfel că BauMax concurează aici cu jucătoriprecum OBI, Praktiker, De­de­man şi Mr. Bricolage.

"Magazinul din Sun Plaza nu este primul în materie de vânzărideocamdată. Avem magazine cu vânzări mai bune în Transilvania. Cutoate acestea, magazinul din Sun Plaza este relativ în plan".

În piaţa de profil ar fi de aşteptat ca în următoarea perioadăsă fie realizate tranzacţii, pe fondul numărului ridicat dejucători prezenţi, dar şeful BauMax spune că firma pe care oconduce nu ia în calcul o achiziţie.

"Nu suntem interesaţi de achiziţii. Este important să îţipăstrezi standardele, iar în plus dimensiunile magazinelor diferă,astfel că procesul de integrare poate fi dificil".

Szekely nu a făcut estimări privind valoarea pieţei de bricolaj,dar admite că jucătorii din acest domeniu au trecut prin doi anidificili.

"Lapte cumperi tot timpul, dar în do-it-yourself, la fel ca şiîn piaţa elec­tro­casnicelor, la televizoare, dacă îţi este fricăsă nu-ţi pierzi serviciul nu mai cumperi nimic. Ultimii doi ani aufost dificili, dar ne aşteptăm la o creştere a pieţei, cu până la10% (single digit), în cel de-al doilea semestru".

Piaţa de profil poate fi estimată la circa 1,5 miliarde de euroanual, luând în calcul vânzările primelor 6-7 companii de pe piaţă,dar încă are potenţial de creştere în detrimentul micilor magazinecu accesorii pentru amenajări interioare şi materiale deconstrucţii de la parterul blocurilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO