Companii

Bernd John a preluat conducerea BMW Group Romania

Bernd John a preluat conducerea BMW Group Romania

Bernd John: Nimeni nu stie ce se va intampla in acest an pe piata auto

08.02.2009, 16:05 61

Bernd John, 53 de ani, a preluat de la 5 ianuarie functia de director general al BMW Group, importatorul pe piata locala al marcilor BMW si MINI, de la Carl-Theo Fitzau, primul director al companiei, care s-a retras din activitate.

Decizia de inlocuire a lui Carl-Theo Fitzau cu Bernd John a fost adoptata in luna noiembrie a anului trecut. In cadrul BMW Group John s-a angajat in anul 1990, anterior ocupand diverse functii de conducere in cadrul Ford Motor Company.
In Germania Bernd John a detinut functia de general sales manager, responsabil de activitatea a patru centre BMW din Bonn, Dortmund, Essen si DŸsseldorf, ale caror vanzari au crescut in timpul mandatului sau de la 8.654 de masini in 2006 la 9.004 unitati in 2008. In 2005, in anul dinainte ca John sa preia conducerea, cele patru centre au vandut 4.500 de masini.
"Cele patru centre BMW nu numai ca au inregistrat cel mai ridicat volum in 2008, ci au obtinut si cel mai bun profit. Se poate obtine si un profit bun, si un nivel ridicat al vanzarilor. Conteaza foarte mult sa faci ceea ce trebuie si cand trebuie", a subliniat noul sef al BMW Group Romania.
El a afirmat ca ofertele de discount pentru marcile premium afecteaza imaginea brandului, deoarece un client de automobil premium nu achizitioneaza numai un automobil, ci si un serviciu si un status.
Numirea lui Bernd John la conducerea importatorului local este cea de-a treia "mutare" din acest an de pe piata auto locala, dupa cea a lui Mihai Bordeanu, fostul director comercial al Toyota Romania, care a preluat functia de director al marcii Lexus pe regiunea Balcanica si numirea lui Constantin Avromescu in functia de director pentru vanzari, marketing si aftersales in cadrul General Motors Romania.
Cu toate ca anul trecut BMW a inregistrat o scadere de 10% a vanzarilor in Romania, la 2.446 de unitati, se va mentine acelasi numar de aproximativ 15 angajati.
"Anul acesta vom mentine acelasi numar de angajati in cadrul BMW Group Romania si vom extinde in continuare inclusiv programul de comercializare a masinilor second-hand BMW si MINI. Nimeni nu poate estima cu exactitate ce se va intampla pe piata auto in 2009, deoarece nu exista o problema numai cu vanzarea de masini, ci cu intreaga piata. Ne confruntam cu o criza a pietei auto atat in Romania, cat si Europa", a spus John. El a subliniat ca scaderea pietei locale din ultimul trimestru al anului trecut poate fi considerata un lucru normal, in conditiile in care vanzarile de masini au crescut in fiecare an.
Spre deosebire de Germania, unde cele mai bine vandute modele BMW sunt Seria 1 si Seria 3, in Romania cel mai bine vandut model al constructorului bavarez este SUV-ul X5.
"O importanta deosebita in mixul de vanzari o are infrastructura rutiera. De aceea in Romania avem o cerere ridicata pentru SUV-urile X3, X5 si X6 si mai putin pentru modelele sport", a spus John.
Potrivit unor surse din piata, BMW a fost cea mai bine vanduta marca premium de pe piata locala, cu peste 65 de unitati, peste nivelul inregistrat de Audi, care a vandut aproximativ 60 de masini si Mercedes-Benz cu peste 40 de autoturisme.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO