Companii

Billa vrea un ritm dublu de expansiune anul viitor, ceea ce ar aduce 14 magazine noi

Billa vrea un ritm dublu de expansiune anul viitor, ceea ce ar aduce 14 magazine noi
13.10.2009, 23:19 37

Reteaua Billa, cel mai mare jucator pe piata locala asupermarketurilor, tinteste accelerarea expansiunii in 2010, dupace la finele lui 2009 va ajunge la cel mai mare numar de deschideride magazine noi pe an de la intrarea in Romania.

"Anul 2010 va sta sub semnul intensificarii expansiunii pe piatadin Romania, urmand sa dublam ritmul mediu de expansiune dinultimii ani", au declarat reprezentantii Billa.

In ultimii trei ani, retailerul a deschis 22 de magazine noi,ritmul mediu anual de expansiune fiind astfel de 7 unitati.Dublarea ritmului ar putea aduce in 2010 inca 14 locatii noi inreteaua Billa.

Compania a inaugurat in acest an patru supermarketuri, inorasele Sibiu, Bacau, Petrosani si Falticeni (Suceava), si aanuntat finalizarea altor 6 proiecte de expansiune pana in2010.

Reprezentantii retailerului nu au dorit sa comunice valoareainvestitiilor in noile unitati, insa acestea ar putea fi estimatela 10-20 de milioane de euro la nivelul intregului an 2009.

Supermarketurile detin 14% din piata

Segmentul supermarketurilor, care in 2008 si-a diminuat pondereain comertul alimentar cu un procent, ajungand la 14% din piata, aavut in acest an o dinamica mai accelerata datorita investitiilorrealizate in expansiune de cele mai mari trei retele de profil,Billa, Carrefour Express si Mega Image.

Carrefour, care a intrat pe segmentul supermarketurilor in 2007prin achizitia lantului de magazine Artima, a reluat in acest anexpansiunea inaugurand pana acum 5 unitati Carrefour Market.

In ultimul trimestru retailerul francez va avea cel putin oinaugurare de supermarket, potrivit datelor comunicate decompanie.

La randul lor, belgienii de la Delhaize le Lion, care opereazala nivel local magazinele Mega Image, au mizat si in acest an peachizitii, anuntand in primavara preluarea a patru supermarketuriProdas din Bucuresti de la un antreprenor roman. In plus,retailerul a majorat capitalul social al operatorului local cu 17milioane de euro in acest an, pentru a finanta extinderea reteleiin 8 locatii. De partea cealalta, retelele mai mici de pe piataoperate de investitori locali, printre care Spar, Ethos sauPrimavara, si-au redimensionat suprafetele de vanzare prininchiderea unor unitati neprofitabile, pe fondul scaderiivanzarilor.

Reduc la jumatate suprafata de vanzare

Redimensionarea unor suprafete de vanzare a fost operata in 2009si in tabara retailerilor straini: magazinul Billa din Cluj-Napocas-a redus la jumatate, dupa ce operatorul german a dat o suprafatade 1.200 de metri patrati retailerului de electronice sielectrocasnice Altex.

De altfel, Billa a mizat in ultimul an pe un format desupermarketuri cu o suprafata mai mica cu aproape 50% fata de mediaretelei din 2008, deschizand unitati de 500-1.000 mp.

Billa Romania face parte din grupul german Rewe, al doilea marejucator din comertul alimentar din Romania, dupa valoareaafacerilor, care opereaza la nivel local si magazinele Penny Marketsi Selgros Cash & Carry.

Anul trecut reteaua de supermarketuri a realizat vanzari de1.192 mil. lei (323,7 mil. euro), in crestere cu 11% fata devaloarea din 2007, in conditiile expansiunii cu 6 unitati in acestinterval.

In acelasi timp, compania a raportat o crestere de 8% aprofitului net, pana la 38 mil. lei (10,3 mil. euro), potrivitdatelor de la Ministerul de Finante.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO