Companii

Blue Air incearca sa se extinda catre destinatii de vacanta

Blue Air incearca sa se extinda catre destinatii de vacanta
23.02.2010, 23:06 12

Compania aeriana low-cost Blue Air, controlata de Nelu Iordache,asteapta anul acesta o crestere cu 5% a numarului de pasageri siimplicit a vanzarilor pe piata italiana, in urma parteneriatuluiincheiat recent cu o companie aeriana din Italia.

"Am vrut sa ne unim fortele cu o companie ce ruleaza un businesssimilar cu cel al companiei noastre. Aproape 30% din operarea BlueAir este pe Italia, iar zborurile spre destinatii din aceasta taraau grade de ocupare de 80-85%", a declarat Adrian Ionascu,directorul general al companiei Blue Air, care a rulat anul trecuto cifra de afaceri de 140 de milioane de euro si a transportat 1,7milioane de pasageri.

Blue Air a incheiat recent un parteneriat cu Distal Grup dinItalia, un consortiu din care fac parte companiile Blue Panorama(opereaza zboruri in afara Europei), Blue Express (operator dezboruri domestice in Italia), CIM Air (agent de vanzari) si ITR(companie de handling aeroportuar).

In urma acestui parteneriat, compania Blue Air va vinde biletespre Havana si Bangkok via Roma, dar si spre Palermo, Torino siLamezia cu escala la Roma. De asemenea, Blue Air va avea acces lavanzarea de bilete prin GDS (global distribution system).

Reprezentantii Blue Air estimeaza ca vor vinde 20.000 de biletede avion pe aceste rute, ce vor genera venituri de 2-3 milioane deeuro.

"Ne-am setat in 2010 ca strategie extinderea pe piata externa.Prin cursele catre Bangkok si Havana deschidem strategia deextindere pe piata externa. Vom viza intr-o prima etapa doardestinatiile de vacanta, pentru ca in urmatorii ani sa evaluamposibilitatea introducerii de curse pentru segmentul business", aspus Ionascu.

Compania aeriana low-cost Blue Air continua sa aiba trafic increstere si in acest an, in ianuarie transportand 115.000 depasageri, mai mult cu 10-15% fata de aceeasi luna a anuluianterior.

"Cu toate acestea, lunile ianuarie, februarie si martie suntluni moarte pentru companiile aeriene, deoarece in aceasta perioadase inregistreaza cel mai mic trafic din tot anul", a declaratAdrian Ionascu.

Anul acesta Blue Air vizeaza cresterea numarului de pasageri cu30%, la 2,2 milioane persoane, si a cifrei de afaceri la 200 - 220milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO