Companii

BMW X6: caracter sportiv cu influente de off-road pentru segmentul premium

BMW X6: caracter sportiv cu influente de off-road pentru segmentul premium

Click pentru imaginea marita

09.07.2008, 15:59 26

La sapte ani de la lansarea lui X5 si la 12 de la prezentarea conceptului modelului Mercedes-Benz ML, BMW si-a extins gama modelelor "X" cu X6 - un SUV (sau SAC - Sport Activity Coupe pentru BMW), strategie "impulsionata inclusiv de cresterea acestui segment, chiar si pe piete mature precum cea a Europei de Vest, dar si nord-americane.
La prima vedere, conceptul lui X6 aminteste de un X5, SUV-ul "full-size" al constructorului german, care a preluat ideea de "coupe cu patru usi" regasita la Mercedes-Benz CLS, dar si Aston Martin Rapide si Porsche Panamera si implementat unui SUV.
In iunie, prima luna in care au inceput livrarile modelului BMW X6 pe piata locala, vanzarile modelului au fost de sase unitati, volum similar cu media lunara a lui Porsche Cayenne, principalul concurent pe segmentul SUV-urilor sport.
Designul modelului pare, la prima vedere, "imprumutat" de la X5, cel putin in ceea ce priveste partea frontala. Spatele este unul original, avand forma unui coupe sportiv.
Cu toate ca sansele ca un posesor de X6 sa iasa in off-road cu masina sunt minime, doar daca nu luam in calcul si siturile de constructii, subliniem ca masina are o garda la sol de 21,2 cm, identica cu cea a unui X5, cu toate ca unghiul de atac si degajare sunt ceva mai slabe.
La interior, diferentele fata de X5 sunt minime. Calitatea materialelor si a finisarilor se ridica la nivelul segmentului premium. Principalul punct forte intalnit in cockpit sunt scaunele. Confortul asigurat de acestea, care pot fi usor "condundate" cu niste fotolii, este la cote inalte, iar suportul lateral este unul similar cu cel intalnit la masinile sport. In plus, la modelul testat, scaunele sport erau echipate cu sistem de incalzire si ventilatie - util in special atunci cand se petrece mult timp la volan, pe timp de vara.
Cu toate ca avem de-a face cu un automobil lung de 4,8 metri si lat de aproape doi, X6 nu dispune decat de patru locuri - tocmai pentru a-i subilinia caracterul de coupe sportiv - si nu pe cel de SUV. Din acest motiv, in spate nu avem de-a face cu o "banala" canapea, ci cu doua locuri individuale. Acum daca tot s-a mentionat de locurile din spate, trebuie subliniat ca datorita curbei caroseriei (care ii confera un aspect de coupe) spatiul la cap este inferior celui oferit de X5. Tot la capitolul minusuri trebuie mentionat si campul vizual ingust oferit de luneta inclinata si spatele inalt.
In echiparea de serie a oricarui X6 se regaseste inclusiv computerul de bord iDrive, completat de displayul de 6,5 inchi, care optional poate fi completat de sistemul de navigatie. In plus, pe ecranul din habitaclu se pot urmari imaginile preluate de camera video amplasata in spatele masinii, care impreuna cu senzorii de parcare faciliteaza manevrele de parcare in spatiile stramte.
Modelul testat era echipat cu motorizarea diesel bi-turbo de 3,0 litri, care dezvolta 286 CP la 4.400 rpm si un cuplu motor de 580 Nm, disponibil la valoare maxima intre 1.750 si 2.250 rpm. Datorita sistemului cu doua turbine de supraalimentare, la bordul lui X6 "golul turbo" intalnit intre nivelul minim al turatiei motorului si pragul de intrate in functiune al turbinei nu este intalnit.
Cu toate ca are o greutate de aproape 2,2 tone, masina dispune de un accentuat caracter sportiv. Pe autostrazile din Germania (unde pe anumite portiuni nu exista limita de viteza) se poate rula fara probleme cu viteza maxima de 236 km/h, in timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h in 6,9 secunde confera masinii un accentuat feeling sportiv. Feeling la care contribuie si suspensia. Chiar si la viteze de peste 200 km/h se poate rula in conditii de siguranta pe drumuri denivelate si chiar pe viraje (nu foarte stranse).
La feelingul sportiv al masinii contribuie inclusiv cutia de viteze secventiala cu sase trepte. Aceasta a preluat designul schimbatorului de viteze fie de la mansa unui elicopter, fie de la un joystick. In plus, in modul sport pilotul poate schimba treptele de viteze cu ajutorul celor doua clapete amplasate in spatele volanului (si integrate in butucul acestuia). Schimbarea treptelor de viteza se face intr-un timp foarte scurt, ceea ce nu poate decat sa completeze temperamentul sport al masinii.
In "kickdown" - atunci cand se apasa pedala de acceleratie "la podea" raspunsul motorului este unul prompt, timpul de retrogradare al cutiei fiind scurt.
Transmisia integrala xDrive completeaza lista echipamentelor modelului X6. Aceasta poate distribui intr-un interval de numai cateva milisecunde puterea motorului catre roata sau rotile cu cea mai mare aderenta. Si pentru a informa pe cel de la volan de statusul transmisiei, pe un display amplasat intre ceasurile de bord se indica cum este repartizata puterea.
Chiar si cu sistemele de siguranta decuplate, masina de 2,2 tone a afisat un comportament neutru pe viraje, in special datorita tractiunii integrale xDrive.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO