Companii

British Airways: vanzarile online vor ajunge la 20% din total

13.02.2007, 19:14 24

Operatorul aerian British Airways si-a dublat numarul de pasageri transportati in si dinspre Romania in primele zece luni ale anului fiscal 2006/2007 (martie 2006-ianuarie 2007), in timp ce gradul de ocupare s-a majorat cu 11% in aceeasi perioada, pana la 86%.
Acest grad de ocupare este superior celui pe care il are British Airways la nivel international, de aproximativ 76,4%, potrivit Association of European Airlines.
"Este un grad de ocupare foarte bun avand in vedere ca ne-am dublat capacitatea, introducand cea de-a doua cursa zilnica spre Londra", a spus Corina Enciu, country commercial manager pe Romania si Moldova.
In anul fiscal precedent compania a vandut circa 30.000 de bilete pe piata romaneasca si a inregistrat o cifra de afaceri in Romania de 6 milioane de euro. Anul fiscal al companiei incepe si se termina in luna martie.
British Airways este prima companie care a introdus biletele electronice, ajungand acum la o proportie de 98% de bilete electronice din totalul biletelor vandute, cu 10% mai mult fata de anul trecut.
Totodata, rezervarile online au crescut pana la aproximativ 16%, fata de mai putin de 5% acum un an. "Din ce in ce mai multi clienti prefera aceasta varianta. Credem ca vanzarile pe Internet o sa aiba pana la sfarsitul anului o pondere de 20% din totalul vanzarilor", a spus Enciu.
In acest an compania a semnat un acord si cu operatorul ungar Malev pentru curse Timisoara-Londra si Targu Mures-Londra, cu escala la Budapesta.
"Desi nu intra neaparat in targetul nostru ne-am gandit ca este o oportunitate de a deschide curse spre Londra si din alte orase, asa ca acest acord este o buna modaliate de a tatona piata. Poate in toamna anului 2007 vom anunta rute noi",a spus Enciu.
Astfel, British Airways efectueaza acum 14 zboruri saptamanale proprii spre Londra, in afara de cele operate in parteneriat cu Malev.
"Am observat ca traficul spre Londra a crescut foarte mult si credem ca va avea o evolutie pozitiva si in urmatoarea perioada. Vrem sa promovam Londra ca destinatie turistica, in acest moment cam 70% dintre pasagerii care calatoresc dinspre Londra fiind oameni de afaceri",a spus Enciu.
Compania vrea sa promoveze si alte destinatii care sa foloseasca aeroportul Heatrow din Londra ca hub.
In momentul de fata, 70% din venituri sunt obtinute pe cursa principala Bucuresti-Londra si restul de 30% pe curse subsidiare. Traficul cel mai mare pe curse subsidiare este pe destinatii precum New York, Los Angeles, San Francisco, Hong Kong.
iIn acelasi timp compania incearca sa promoveze si alte orase precum Manchester, Doublin, Edinborough, precum si destinatii exotice din Africa sau Asia. In acest sens, compania a introdus preturi promotionale pe destinatiile subsidiare.
Pe piata romaneasca mai activeaza, in afara de British Airways companii aeriene de linie regulata precum Compania Nationala de Transport Aerian (TAROM), Carpatair, Lufthansa, Air France, KLM, Austrian Airlines, Tiriac Air sau SWISS.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO