Companii

Bugetele retailerilor de electrocasnice revin pe creştere: şi Domo şi Flanco aşteaptă vânzări mai mari

Bugetele retailerilor de electrocasnice revin pe creştere: şi Domo şi Flanco aşteaptă vânzări mai mari

Autor: Cristina Rosca

09.05.2011, 23:52 726

Doi dintre cei mai mari retaileri de electronice, electrocasniceşi produse IT - Domo şi Flanco - şi-au bugetat pentru acest ancreşterea cifrei de afaceri, acesta fiind primul semn că aceastăpiaţă, puternic lovită de criză, începe să îşi revină.

Retailul de electrocasnice a scăzut cu circa 40% în 2009 şi şi-acontinuat declinul şi în 2010, când piaţa a ajuns la circa unmiliard de euro, potrivit estimărilor lui Adrian Olteanu, CEO alFlanco, la jumătate faţă de 2008. Oamenii au renunţat să-şi maicumpere produse electronice şi electrocasnice după ce băncile auîngheţat creditarea. Înainte de 2009 românii cumpărau pe bandărulantă în condiţiile în care se acordau credite doar cu buletinulîn magazinele de profil.

Pentru acest an însă, retailerii de electronice, electrocasniceşi produse IT prevăd o revenire a pieţei.

Domo, al doilea jucător pe această piaţă după cifra de afaceridin 2009, şi-a bugetat vânzări de 200 de milioane de euro în 2011,în creştere cu 20 de milioane de euro faţă de anul trecut şiapropiată de cea din 2008, unul dintre cei mai buni ani aicompaniei. Retailerul estimează astfel o dublare a avansuluiafacerilor de la 5,8% în 2010 la 11% anul acesta.

Pentru Domo, companie fondată de Lorand Szarvadi, anul 2009 afost singurul de declin pentru cifra de afaceri, care a scăzut dela circa 207 mil. euro în 2008 la 170 mil. euro în anul imediaturmător. Anul trecut cifra de afaceri a retailerului a revenit peplus, la 180 de milioane de euro.

Altex, cel mai mare jucător din piaţă, cu afaceri de 180 demilioane de euro în 2009, va publica abia miercuri rezultateleaferente anului 2010 şi nu oferă încă estimări pentru acest an.

În 2011 Flanco estimează că retailul de electronice,electrocasnice şi IT va atinge 1 -1,1 miliarde euro, în creştere cu7-10% faţă de nivelul de aproximativ un miliard euro înre­gistratîn 2010. Mai mult, Flanco şi-a bugetat pentru acest an vânzăriîntre 100 şi 120 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF, faţăde 85-90 de milioane de euro anul trecut. Estimările ZF au la bazăvânzările pe metru pătrat de circa 3.000 de euro, valoarea pieţeişi cota de piaţă anunţate de companie. Retailerul de electronice şielectrocasnice Flanco a anunţat că a ajuns în luna aprilie la ocotă de piaţă de 10% şi estimează că până la jumătatea anuluiaceasta va urca la 11%.

Flanco a atins în aprilie cea mai mare cotă de piaţă din ultimiipatru ani în ciuda faptului că suprafaţa de vânzare este acum decirca 34.000 de metri pătraţi, cu 35% mai mică decât în anul 2008şi cu 25% mai mică decât în anul 2009.

"Ne propunem pentru viitorul imediat menţinerea tendinţei decreştere a cotei de piaţă, printr-o dezvoltare organică susţinutăşi stabilă, dar şi prin extinderea reţelei actuale de magazine", aspus Adrian Olteanu, CEO al Flanco, brand care s-a confruntat cuinsolvenţa în 2009.

La finalul lunii august din 2010 creditorii au aprobat planul dereor­ganizare a Flanco, iar în septembrie compania a anunţatvânzarea unui pachet majoritar de acţiuni către grupul Asesoft.Sebastian Ghiţă şi Iulian Stanciu, acţionarii Asesoft, au preluat60% din acţiunile companiei, în timp ce restul titlurilor au rămasîn posesia băncilor creditoare, respectiv ING Bank, UniCreditTiriac Bank şi BRD.

Compania, care operează în acest moment o reţea de 75 demagazine, doreşte să îşi majoreze suprafaţa de vânzare până la38.000 de euro, prin mutări şi deschideri de noi magazine. Până lasfârşitul anului Flanco ar putea ajunge să deţină 80 de magazine,însă numărul variază în funcţie de parcurile de retail care sedeschid şi de alţi factori din piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO