Companii

Burci a intrat intr-o afacere cu cupoane

12.04.2005, 20:05 30

CuponPro, prima firma romaneasca de cuponing, va investi un milion de euro pentru intrarea si extinderea pe piata, a anuntat Tudor Fulea, director general al companiei.

Cuponingul, o activitate de marketing foarte populara in Occident, consta in imprimarea si distributia de cupoane care ofera reduceri la produse de larg consum in magazinele incluse in programul firmei care propune aceste cupoane, denumite magazine afiliate.

Firma este controlata de omul de afaceri Cristian Burci, cunoscut pentru investitiile in mass-media.

"Ideea de a deschide o astfel de firma a pornit de la faptul ca analistii considera ca piata romaneasca se aseamana cu cea americana, unde programul a fost implementat de cativa ani si a avut un succes foarte mare", a spus Fulea.In Statele Unite, 52,2% din totalul bugetelor de marketing sunt bazate pe cuponing, a adaugat Fulea.

Mai mult, potrivit estimarilor a doua companii americane din domeniul cupoanelor, aproximativ 3,5 miliarde de cupoane au fost folosite de americani in 2003, cu o valoare totala de 2,95 de miliarde de dolari (2,29 miliarde de euro).

Cupoanele sunt folosite mai ales de firmele care vor sa anunte diverse promotii pentru produsele lor.

CuponPro a anuntat initierea campaniei de cupoane promotionale incepand cu data de 14 aprilie, prin intermediul mass-media scrise din Bucuresti si provincie.

Compania promoveaza discount-uri la sapte produse initial (printre care bauturi racoritoare sau conserve), prin intermediul ziarelor Adevarul, Libertatea, Evenimentul zilei si Ziarul in Bucuresti si a altor 5 publicatii din provincie. Suma totala a celor 7 cupoane este de 38.000 de lei.

"Consumatorul va economisi la inceput in jur de 50.000 lei din cupoane, insa speram sa ajungem sa poata economisi 100.000-200.000 lei saptamanal", a spus Cristian Burci.

CuponPro a facut pana acum o investitie de 300.000 de euro in infra-structura, personal calificat, un sistem informational complex care permite sustinerea informatica necesara, promovare si estimeaza o investitie suplimentara pana la 1 mil. euro, pentru extinderea companiei in provincie.

Din reteaua CuponPro fac parte pana in prezent 619 magazine, din care 388 numai in Bucuresti, care accepta cupoanele cu discount-uri.

Deocamdata cupoanele aduc reduceri numai la produse alimentare, insa in programul companiei intra orice fel de alte produse de larg consum.

Firma isi propune pentru 2005 tiparirea a 2 milioane de cupoane. Cheltuielile ce privesc distribuirea si publicarea in mass-media a cupoanelor apartin strict producatorilor bunurilor afisate pe respectivele cupoane. CuponPro castiga din comisioanele aplicate vanzarilor percepute de la firmele care isi promoveaza vanzarile in acest mod.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO