Companii

Cargus a cumparat divizia de curierat a Romtrans

29.05.2007, 19:05 79

Compania Cargus, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de curierat, a achizitionat divizia de curierat a Romtrans, primul transportator privat de marfa din Romania, potrivit unor surse de pe piata.
"Am cumparat partea de servicii de curierat al unui mare transportator roman. Nu dorim sa specificam insa numele acestuia. In urma acestei achizitii, ne-am marit flota cu aproximativ 10%, pana la circa 1.300 de autovehicule si am angajat inca 40 de oameni", a declarat pentru ZF Augustin Plesea, directorul si unul dintre actionarii companiei Cargus.
Conform lui Augustin Plesea, valoarea tranzactiei este sub cinci milioane de euro.
Pe de alta parte, reprezentantii Romtrans au confirmat vanzarea diviziei de curierat, dar nu au specificat cumparatorul.
"Intr-adevar, am vandut partea de curierat", a spus Costel Rachieru, directorul de vanzari al Romtrans.
Romtrans a intrat pe piata de curierat rapid intern in vara anului trecut, pentru a compensa din pierderile generate de reducerea activitatii vamale, potrivit datelor furnizate la acea vreme de reprezentantii companiei. Romtrans a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 81 de milioane de euro, in crestere cu 5% fata de 2005, si un profit aferent de 4,3 milioane de euro, in scadere cu 50% fata de anul precedent. Cu toate ca a vandut divizia interna de curierat, Romtrans deruleaza in continuare activitati in acest domeniu, fiind actionar la Trans Courier Service, agent autorizat al companiei americane de curierat rapid UPS. Trans Courier Service activeaza pe piata curieratului international, estimand pentru anul acesta o crestere a afacerilor de 40%, pana la circa opt milioane de euro.
Reprezentantii Cargus nu exclud nici in perioada urmatoare achizitia unor companii mai mici de pe piata.
"Luam in calcul si aceasta varianta. Multi oameni din companiile mai mici au lucrat in Cargus si s-au desprins mai apoi de companie. Practic achizitia lor ar insemna readucerea unor fosti angajati in firma, dar si a unor fosti clienti", a mai spus Plesea.
Cargus a avut anul trecut afaceri de 20 de milioane de euro, pierzand primul loc pe piata in favoarea companiei Fan Courier, care a inregistrat o cifra de afaceri de 21,5 milioane de euro.
"Noi consideram ca suntem in continuare lideri pe piata de curierat intern. Cifra de afaceri de 20 de milioane de euro este numai pe firma care are ca activitate curieratul intern, insa daca luam in calcul si celelalte activitati (n. red - curierat international, transporturi speciale pazite si reparatii auto), cifra de afaceri pe anul trecut ajunge la 25 de milioane de euro", a spus Plesea.
In primele trei luni din acest an, Cargus a avut o cifra de afaceri pe curierat international de peste sase milioane de euro, in crestere cu 45% fata de aceeasi perioada a anului trecut, bugetandu-si o crestere de 50% la nivelul intregului an.
Compania a inregistrat o crestere de 120% pe divizia de transporturi speciale pazite, in primul trimestru, in timp ce pe segmentul de transport international businessul companiei s-a dublat.
Cresterea alerta a Cargus, care este si unul dintre cei mai vechi jucatori de pe piata de curierat, a atras oferte de achizitie din partea mai multor jucatori straini care sunt interesati sa intre pe piata romaneasca.
"Am primit mai multe oferte de la brokeri in vederea listarii, de la fonduri de investitii sau de la mari curieri internationali, dar nu suntem in negocieri cu nimeni", a spus Plesea.
Nu numai Cargus este vizat de companiile straine in vederea cumpararii. In aceasta situatie se afla mai multi jucatori de pe piata, unii dintre ei anuntandu-si si intentia de vanzare in urmatorii ani. Astfel, Roexpres si Concorde Curier sunt in discutii pentru vanzare, in timp ce Curiero si TCE Logistica au planificat vanzarea unui pa-chet de actiuni in 2008 sau 2009.
Cargus are un buget de investitii pentru acest an de circa 2,5 milioane de euro, care va fi destinat atat maririi flotei, cat si finalizarii investitiilor in depozite si in centre nodale.
Piata privata de posta si curierat a ajuns anul trecut la circa 130 de milioane de euro, fata de 100 de milioane de euro in 2005. Principalii jucatori pe curierat international sunt DHL si TNT, in timp ce pe curierat intern mai activeaza Fan Courier, Curiero sau TCE Logistica.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO