Companii

Carrefour face în România afaceri cât în Polonia cu de trei ori mai puţine magazine

Autor: Cristina Roşca

05.03.2018, 00:07 3421

Carrefour a obţinut în 2017 în România afaceri de 1,8 mld. euro cu 320 de magazine. În Polonia afacerile sunt similare cu de trei ori mai multe magazine.

Grupul francez Carrefour este al doilea cel mai puternic retailer local ca cifră de afaceri după gigantul german Kaufland. Carrefour a obţi­nut anul trecut afaceri de aproape 1,8 mld. euro, cu 18,7% mai mari ca în 2016, arată cel mai recent raport anual al companiei. În România francezii aveau la final de 2017 peste 320 de magazine împărţite pe trei formate - hipermarketuri (33), super­marketuri (237) şi proximitate (53).

În Polonia, cea mai dezvoltată economie din regiune, o ţară cu o populaţie de două ori mai mare ca a României, există de trei ori mai multe magazine. Şi hipermarketuri Carre­four polonezii au de trei ori mai multe, acestea fiind cele care au de regulă cea mai mare contribuţie la businessul Carrefour datorită supra­feţelor generoase şi numărului mare de produse la raft. Spre deosebire de România însă, pe această piaţă s-a pariat puternic pe proximitate mai degrabă decât pe supermarketuri. Mutarea vine în contextul în care liderul pieţei poloneze, lanţul local Biedronka, are aproape 3.000 de magazine mici cu afaceri de peste 11mld. euro. Pe scurt, cât tot comerţul modern local.

Pe piaţa magazinelor alimentare din Polonia concurenţa este mult mai acerbă decât în România, iar Carrefour nu se numără printre primii trei jucători, conform celor mai recente date. Salariul în România este de circa două ori mai mic decât în Polonia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO