Companii

Ce spune seful mall-ului din Baneasa despre lucrarile la Pasaj si concurenta cu Cotroceni Park

Ali Ergun Ergen, Baneasa: Au fost inchise 25 de magazine in mall, dar am gasit inlocuitori
12.10.2009, 23:28 126

"Avem in prezent un grad de ocupare de 97% a malluluiBaneasa Shopping City, respectiv 5-6 magazine neinchiriate, in timpce alti retaileri vor deschide magazinele in curand. De ladeschiderea proiectului (aprilie 2008 - n.red.) au plecat circa 25de chiriasi, reprezentand 10-12% din suprafata magazinului, daracestia au creat o oportunitate pentru aducerea unor alti chiriasi,precum GAP, Debenhams sau Diverta. Acestia au preluat spatiile laniveluri ale chiriilor apropiate fata de valorile vechilorcontracte", a declarat pentru ZF Ali Ergun Ergen, CEO al companieiBaneasa Developments, administratorul parcului de retail Baneasa,cel mai mare de pe piata locala. Afacerea Baneasa este controlatade omul de afaceri Gabriel Popoviciu.

Ergun spune ca este normala o schimbare a pana la 15%dintre chiriasi in primul an de functionare a unui centrucomercial, iar in acest an cu atat mai mult numarul magazinelorinchise este mai mare, in conditiile in care o serie de retaileriinchid intreaga retea de unitati.

Ergun administreaza un proiect cu circa 300 de magazine,incluzand si spatiile din galeria comerciala Feeria din fatamagazinului Carrefour, in care vanzarile retailerilor se ridica laaproximativ 500 de milioane de euro anual, luand in calcul siafacerile unitatilor IKEA, Bricostore sau Mobexpert din cadrulproiectului.

De mana cu chiriasii

"Anticipand efectele pe care le-ar putea avea crizafinanciara am reactionat inca de la sfarsitul anului trecut. Amfost cooperanti cu chiriasii nostri deoarece suntem in aceeasibarca si trebuie sa trecem "de mana" peste aceasta perioada", spuneErgun, care admite ca veniturile din chirii vor cunoaste o usoarascadere.

Baneasa Shopping City are o suprafata inchiriabila de55.000 de metri patrati, fiind cel mai mare din Bucuresti la oraactuala, iar printre cei mai importanti chiriasi se numaragrupurile Inditex, Solmar, Azali si Peek & Cloppenburg, cubranduri precum Zara, Bershka, Promod, Mango sau Piazza Italia.Reprezentantul Baneasa spune ca in perioada aprilie octombrie aacestui an numarul vizitatorilor mallului a crescut cu circa 40%fata de perioada similara a anului trecut si estimeaza pentru celde-al doilea an de operare a centrului comercial (aprilie2009-aprilie 2010) un trafic de circa 10 milioane de persoane, fatade opt milioane in primul an.

"Nivelul consumului a scazut in general, dar noi am avut ocrestere stabila si in vanzari in acest an. Asa se explica gradulde ocupare de 97% pe care il avem. Am avut aceste cresteri deoareceoamenii, dupa ce

s-au uitat si la alte oferte din oras, s-au obisnuit sa-sipuna in agenda Baneasa, dupa ce ne-au perceput altfel, prin prismabrandurilor, a retailerilor din food-court si a evenimentelor",apreciaza Ergun.

La sfarsitul acestei luni va fi deschis proiectulCotroceni Park, a carui suprafata inchiriabila depaseste 76.000 demetri patrati, urmand astfel sa devina cel mai mare mall de pepiata locala.

Orice mall nou atrage clienti, pentru ca oameniisunt curiosi sa vada ce e nou

"Oamenii vor fi curiosi sa vada ce e nou si la inceput vorlua (cei de la Cotroceni Park - n.r.) din vizitatorii tuturormallurilor. Cu toate acestea, noi avem un catchment area (arie decuprindere - n.r.) diferit, astfel ca ne va afecta mai putin. Inplus, proiectul nostru este diferit; ne aflam in mijlocul celui maimare parc de retail, cu acces la cel mai tranzitat drum national(DN1 - n.r.), pe care din informatiile noastre trec zilnic celputin 50.000 de masini", spune Ergun.

Una dintre problemele proiectului din Baneasa este legatade accesul dinspre centrul orasului, traficul fiind mai mereublocat in dreptul aeroportului Aurel Vlaicu, unde se afla inconstructie un pasaj subteran, care ar putea rezolvaproblema.

Reprezentantii guvernului au declarat ca proiectul va fiinaugurat pe 1 decembrie anul acesta, inaintea alegerilorprezidentiale.

"Dezvoltarea orasului din ultimii zece ani necesita oimbunatatire a infrastructurii. Cu siguranta traficul din zonaafecteaza decizia de a veni aici, iar odata cu finalizareapasajului accesul va fi mult mai usor, in primul rand ca perceptiegenerala, deoarece din experienta personala pot spune ca nu staimai mult de 10-15 minute in prezent sa treci de aceastaintersectie".

Dupa un an si jumatate de la deschidere, mallul inca nubeneficiaza de o zona de distractie, ci doar de un drive-in cinema,inaugurat in vara acestui an.

Vor administra singuri cinematografele si zona dedistractii

"Din fericire suntem foarte avansati cu designul zonei deentertainment, pe care am hotarat ca o vom administra singuri, dupace am discutat cu mai multi operatori. Vom construi un cinematografcu 14 sali, o sala de bowling si o zona de distractii pentru toatafamilia. Am format deja o echipa care invata si prinde experientapentru a administra acest proiect. Si eu am fost implicat inadministrarea cinematografului de la Bucuresti Mall".

Ergen spune ca lucrarile la noua constructie, care va fiplasata in spatele centrului comercial, ar putea incepe inprimavara anului viitor si apreciaza ca nu va avea dificultati inobtinerea finantarii bancare pentru realizarea acesteiinvestitii.

In paralel, cinematograful in aer liber va fi operat incontinuare, ca urmare a rezultatelor bune din primele trei luni defunctionare. "Am avut peste 30.000 de clienti in primele trei lunide functionare a cinematografului in aer liber, astfel cainvestitia se va amortiza in 1-2 ani. A fost bine primit de catreoameni si vine cu o oferta complementara fata de cinematografeleobisnuite. Poti fuma, in timp ce te uiti la film, si am avut chiarsi cereri in casatorie adresate direct de pe ecran", a mai spusreprezentantul Baneasa.

Pentru administrarea proiectului din Baneasa lucreazacirca 50 de persoane care cuprind managementul, departamentul demarketing, financiar si personal auxiliar.

Ce spune Ali Ergun Ergendespre:

Relatia cu chiriasii:Amfost cooperanti cu chiriasii nostri deoarece suntem in aceeasibarca si trebuie sa trecem "de mana" peste aceastaperioada.

Competitie:Oamenii vor ficuriosi sa vada ce e nou si la inceput vor lua (cei de la CotroceniPark - n.red.) din vizitatorii tuturor mallurilor.

Traficul din nordul Capitalei: Dezvoltareaorasului din ultimii zece ani necesita o imbunatatire ainfrastructurii. Cu siguranta traficul din zona afecteaza deciziade a veni aici, iar odata cu finalizarea pasajului accesul va fimult mai usor, in primul rand ca perceptie generala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO