Companii

Cefin si-a restructurat divizia auto si vede o cifra de afaceri in scadere cu 20%

Cefin si-a restructurat divizia auto si vede o cifra de afaceri in scadere cu 20%

Daniel Marin, director de resurse umane al Cefin Romania: Actionarii au decis inghetarea investitiilor din Buzau si Targu-Mures. Acest lucru inseamna ca s-au pastrat sediile, insa nu a mai fost posibila si pastrarea angajatilor.

28.04.2009, 00:00 49
 

„Estimam o cifra de afaceri in scadere cu 18-20% in acest an. Din pacate insa, in fiecare trimestru vom fi nevoiti sa reajustam, sa reanalizam si sa schimbam strategia pentru ca, in conditiile actuale, nu mai putem estima nimic pe termen lung, ci doar pe termen scurt si mediu", spune Daniel Marin, director de resurse umane al Cefin Romania, companie care numara aproape 700 de angajati si care a inregistrat anul trecut afaceri de 300 de milioane de euro.

Marin adauga insa, ca intr-un scenariu pesimist, afacerile companiei ar putea sa scada chiar si cu 30%.
Scaderea cifrei de afaceri vine pe fondul micsorarii cererii, lucru care a dus si la o reducere cu 10% a numarului de angajati. Astfel, aproximativ 100 de persoane au parasit compania de anul trecut si pana acum. Cei mai multi dintre acestia au plecat in urma unor decizii proprii, in timp ce restul au fost nevoiti sa plece din organizatie, odata ce o serie de investitii din provincie au fost inghetate.
 
Au pierdut bonusurile din vanzari
„Actionarii au decis inghetarea investitiilor din Buzau si Targu-Mures. Acest lucru inseamna ca in aceste orase s-au pastrat sediile, insa nu a mai fost posibila si pastrarea angajatilor. Decizia de a renunta la angajati a fost luata de comun acord cu acestia, ei primind salarii compensatorii", explica Marin, care adauga ca investitiile vor porni din nou in masura in care lucrurile vor reintra in normal. Totodata, Marin precizeaza ca o alternativa la concediere ar putea fi somajul tehnic, iar aceasta este o solutie pe care compania ar putea sa o ia in considerare in situatia in care se va impune renuntarea la o parte din personal.
Dintre angajatii care au parasit compania, majoritatea au hotarat sa plece singuri, pe masura ce partea variabila a salariului a scazut foarte mult, ca o consecinta a scaderii cererii. „Odata cu criza, pe care noi am simtit-o din noiembrie anul trecut, venitul oamenilor a scazut pentru ca partea majoritara a salariului provenea din vanzari. Aceasta formula se aplica tuturor, indiferent de pozitie, chiar si top managementul, care este platit tot in functie de performantele companiei", spune Marin.
Avand in vedere acest lucru, performerii din companie, care inainte aveau venituri destul de ridicate, au ajuns sa aiba venituri mult mai mici, independent de vointa lor, odata ce piata s-a redus.
Totusi, compania intentioneaza sa mai faca angajari anul acesta, intrucat chiar daca la unele investitii s-a renuntat, altele vor fi derulate in continuare. Astfel, activitatea de la sediul din Deva al companiei va fi mutata intr-un sediu nou, lucru ce va duce si la o marire a capacitatii. De asemenea, in Galati exista intentia construirii unui sediu nou, insa decizia sta inca sub semnul intrebarii.
„Aceste investitii din Deva si Galati vor atrage evident si noi oameni. Vom avea nevoie de aproximativ 30-40 de persoane in ambele sedii, insa acest lucru este in functie de cum vom gasi persoane specializate", afirma Marin.
 
Mecanicii, greu de gasit
Chiar daca in prezent oamenii de vanzari sunt mai usor de gasit, personalul din service, adica inginerii sau mecanicii, sunt inca greu de recrutat. Acesta este si unul dintre motivele pentru care restructurarea se numara printre ultimele solutii pe care compania le intrevede pentru a iesi din criza, intrucat pana acum s-a pus mare accent pe investitiile in pregatirea angajatilor.
Spre exemplu, anul trecut, compania a investit aproximativ 350.000 de euro in academiile interne de vanzari si management, in cadrul careia livrau cursuri 20 de traineri externi. Anul acesta, in companie va exista un singur trainer intern care se va ocupa de pregatirea angajatilor, insa nu vor fi excluse nici colaborarile cu trainerii externi.
 
Au pornit cu Iveco
Divizia auto a grupului Cefin include mai multe firme cu activitati in comertul de vehicule utilitare noi si second-hand Iveco, service pentru autocamioane, vanzari de anvelope si piese de schimb. Potrivit datelor Ministerului de Finante, Cefin Romania, cea mai mare firma din cadrul diviziei auto a inregistrat in 2007 afaceri de 177 mil. euro.
Cefin Holding a inceput activitatile in Romania din 1995 ca dealer autorizat Iveco in Bucuresti. In prezent, Cefin activeaza pe trei directii importante, autovehicule comerciale, productie si imobiliare. Holdingul este controlat de familiile Albarosa si Orecchia.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO