Companii

Cel mai mare jucator din lactate spune ca urmeaza inca 12 luni grele din cauza mediului economic foarte dificil

Cel mai mare jucator din lactate spune ca urmeaza inca 12 luni grele din cauza mediului economic foarte dificil

Ian Gearing, directorul general al producatorului FrieslandCampina Romania: Piata de real estate merge prost acum si va trebui sa asteptam pentru a vinde terenurile de la Huedin si Deta pana atunci cand aceasta isi va reveni. In ceea ce priveste locatia de la Satu Mare, acolo operam depozite de inghetata si spatii de depozitare.

27.10.2009, 23:28 456

"Situatia general economica nu isi va reveni foarte mult pana lafinalul anului 2010 si chiar in 2011. Vor fi inca 12 luni grele,pentru ca eu cred ca mediul economic va fi foarte dificil inRomania si in anul care va urma. Sper sa ma insel, dar nu as fi unbun manager daca nu as fi realist si pragmatic", declara IanGearing.

Britanicul in varsta de 59 de ani conduce FrieslandCampinaRomania din luna septembrie a anului trecut. El l-a inlocuit peGerbrant de Boer, cel care s-a aflat la conducerea filialei localea producatorului olandez de lactate Friesland de la intrareagrupului olandez pe piata locala.

Gearingface parte din compania Friesland Foods, care a fuzionat anulacesta cu producatorul olandez de lactate Campina, de peste 11 ani,timp de cinci ani ocupand pozitia de director general al FrieslandFoods Malaiezia si alti cinci ani aceeasi functie, dar inThailanda. El sustine ca in ciuda diferentelor de cultura intrecele doua tari si Romania exista mai multe asemanari in ceea cepriveste consumul de lactate.

Doar piete emergente

"Thailanda, Malaiezia si Romania sunt tari complet diferite,insa sunt toate piete emergente. Exista diferente In ceea cepriveste portofoliul, deoarece in Thailanda si Malaieziaportofoliul de branzeturi este mai putin dezvoltat decat inRomania, dar in toate se vede o dezvoltare puternica a segmentuluide lactate proaspete. In plus, toate trei sunt foarte orientateasupra brandurilor", sustine directorul general al FrieslandCampinaRomania.

Gearing este de parere ca piata locala a lactatelor vainregistra anul acesta o stagnare in volum si o scadere mica avanzarilor in valoare, pe fondul reducerii consumului si a scaderiipreturilor. Cu toate acestea, el spune ca piata are in continuareun potential mare de crestere pe termen lung, deoarece piata gri seva micsora.

"A fost un an dificil din cauza preturilor si a conditiilorpietei, dar faptul ca volumul nu a crescut cred ca este o problemade moment. Aceasta este doar un regres de doi ani pentru piatalactatelor si avem deja un buget pentru anul viitor atat pentrupromovare, cat si pentru noi proiecte de investitii", a explicatGearing, fara a vorbi despre valoarea acestor proiecte.

Directorul Friesland sustine ca filiala locala a producatoruluiolandez de lactate a facut putine reduceri de personal anul acestasi ca bugetul de marketing alocat anului 2009 a fost chiar mai maredecat in anul precedent, portofoliul companiei majorandu-se cupeste zece produse. El nu a oferit insa cifre exacte.

"Am realizat sinergii in ceea ce priveste echipa de vanzari siam imbunatatit sistemul de distributie, dar am cheltuit mai multdecat anul trecut pentru bugetul de marketing, deoarece actionariicompaniei vor sa creasca businessul din Romania pe termenlung."

De ce inghetata Napoca a fost vanduta laUnilever

Producatorul de lactate a realizat mai putine restructurari anulacesta si deoarece filiala FrieslandCampina a inchis in ultimii doiani trei dintre cele sapte fabrici pe care le detinea pe planlocal, respectiv de la Deta (din judetul Timis), de la Satu Mare side la Huedin, judetul Cluj. In plus, anul acesta a vandut brandulde inghetata Napoca si intreaga capacitate de productie a acestuiacatre Unilever.

"Piata de real estate merge prost acum si va trebui sa asteptampentru a vinde terenurile de la Huedin si Deta pana atunci candaceasta isi va reveni. In ceea ce priveste locatia de la Satu Mare,acolo operam depozite de inghetata si spatii de depozitare, pentruca desi am vandut divizia de inghetata, vom produce in continuarepentru Unilever", spune Gearing, fara a dezvalui perioada pe carese va derula acest parteneriat.

El sustine ca in spatele vanzarii diviziei de inghetata Napocacatre Unilever a existat un singur motiv. "Cand am vandut Napoca,foarte multe persoane au fost surprinse, dar adevarul este cainghetata nu face parte din businesul de baza al companiei, iarviitorul nostru trebuie sa fie bazat pe portofoliul de lactate",explica el.

Ian Gearing estimeaza pentru acest an o stagnare a cifrei deafaceri a FrieslandCampina Romania la nivelul anului 2008,respectiv 125 de milioane de euro.

Milli duce "greul"

Gama de produse Milli asigura intre 40 si 45% din cifra deafaceri a filialei FrieslandCampina, Napolact aproximativ 30%,Campina intre 5 si 10%, iar restul vanzarilor sunt realizate demarcile Dots, Completa si Oke (brand de lactate situat pe segmentuleconomic).

Toate aceste marci sunt produse in cele patru fabrici detinutede producatorul olandez pe plan local in judetele Cluj, Mures siSatu Mare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO