Astăzi este ultima ziua în care Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), firma desemnată în iulie câştigătoare a licitaţiei pentru pachetului majoritar al companiei CFR Marfă, poate depune suma de 170 de milioane de euro pentru preluarea transportatorului de stat.
De realizarea acestei plăţi depinde finalizarea procesului de privatizare, ce ar marca ieşirea statului din transportul de marfă pe calea ferată, după 144 de ani de la prima linie de cale ferată Bucureşti - Giurgiu.
Ce se va întâmpla cu transportatorul de stat, care asigură 8.000 de locuri de muncă şi care în ultimii ani s-a afundat în pierderi uriaşe? Ieri, deznodământul privatizării era incert.
„Cu regret trebuie să spun că până în ultimul moment, vineri, când am fost convocaţi de urgenţă la minister pentru rezolvarea impasului generat de incapacitatea comisiei de privatizare de a se achita la timp de responsabilităţi, atitudinea comisiei a fost una pe care o considerăm inacceptabilă faţă de un investitor serios“, a transmis Gruia Stoica.