Companii

Cinci dintre performerii industriei alimentare s-au vândut în ultimii ani. Brandurile Covalact, Albalact, Caroli, Bucovina şi Supremia (condimente) au ajuns la multinaţionale

Levente Bara a creat brandul Supremia pe care l-a vândut unor francezi

Levente Bara a creat brandul Supremia pe care l-a vândut unor francezi

Autor: Mădălina Panaete

22.09.2017, 00:07 1140

Cinci companii mari din domeniul ali­mentar şi al băuturilor aflate în topul celor mai mari 15 creş­teri ale vânzărilor în ul­ti­mii cinci ani şi-au schim­bat pro­prietarul, do­uă dintre ele activând în pro­duc­ţia de lactate, arată o ana­liză a  ZF pe baza date­lor de la Re­gistrul Comerţului.

Astfel, Covalact, Al­ba­­­lact, Caroli, Rio Buco­vina şi Supremia Group, toate cu creşteri ale vânzărilor cu­prin­se între 40% şi 95%, şi-au schim­bat proprietarul în urma unor tranzacţii de zeci de milioane de euro sem­nate în ultimii doi, trei ani. ZF a avut ca bază pen­tru analiză topul celor mai mari 50 de companii din industria alimentară şi a băuturilor, unde pragul de intrare a fost de 180 mil. lei în 2016.

Media de creştere a vânzărilor com­paniilor din top 50 a fost de 15%, astfel că „actorii“ din tranzacţii au re­uşit să crească de cel puţin două ori mai rapid ca piaţa. De exem­­plu, Co­valact s-a aflat pe locul patru în cla­sa­­mentul creşterilor, cu un avans de 94% faţă de anul 2012. Pe de altă parte, busi­nessul Albalact a avan­sat cu 53% în ul­ti­mii cinci ani.

Su­pre­mia Group, Rio Bu­co­vina şi Caroli şi-au ma­jo­rat businessurile cu 40-50% în perioada enunţată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO