Companii

CMB Travel si-a bugetat un plus de 33% la cifra de afaceri

14.01.2005, 00:00 43

Agentia de turism CMB Travel si-a propus pentru acest an o cifra de afaceri de 6,5 milioane euro, cu 33% mai mult decit in 2004, cresterea avind la baza dublarea veniturilor provenite de la clientii straini si dezvoltarea relatiilor cu companiile.
"Pentru anul trecut, estimarile noastre indica o cifra de afaceri de 4,8 milioane euro, in urcare cu 27,5% fata de 2003. In acest an, mizam pe o majorare cu 33% a veniturilor, pe baza aportului noului departament de corporate si a activitatii de incoming", a declarat presedintele agentiei, Cristian Balcescu.
Din veniturile CMB Travel, circa 60% provin din vinzarea biletelor de avion, restul fiind reprezentat de turism. Pachetele turistice pentru vacante in strainatate asigura 60% din incasarile din turism, in timp ce turistii straini si excursiile in Romania contribuie cu restul de 40%.
In cursul anului precedent, agentia a investit circa 50.000 de euro, in special pentru amenajarea sediului central al companiei din Capitala.
In ceea ce priveste numarul clientilor, acesta a avansat cu aproape 18%, destinatiile externe preferate fiind Spania, Italia, Franta, Austria, Grecia si Turcia. Turistii care au ales petrecerea concediului in Romania s-au orientat in special spre statiunile Mamaia si Neptun-Olimp, pe litoral, cele de pe Valea Prahovei si spre Baile Felix si Baile Herculane.
Pentru sezonul de vara 2005, presedintele CMB Travel mizeaza pe Spania, Italia, Grecia, Turcia si pe intrarea mai serioasa pe piata a Portugaliei.
Referitor la evolutia industriei turistice din Romania, Cristian Balcescu considera ca va continua si se va accentua procesul de polarizare a agentiilor, respectiv o segmentare din punct de vedere al serviciilor, produselor si al pietei tinta.
"Din punctul de vedere al destinatiei turistice Romania, va creste substantial numarul turistilor straini, in mod deosebit prin introducerea statiunilor romanesti in cataloagele unor agentii medii sau chiar mici din strainatate", a mai spus Balcescu.
Efectul acestui proces va fi vizibil spre sfirsitul anului in curs si mai ales din 2006. "Exista in momentul de fata numeroase discutii si analize pentru dezvoltarea unor linii de charter in perioadele de sezon dinspre destinatii occidentale catre Romania", a adaugat presedintele agentiei.
Totodata va continua sa se dezvolte si segmentul de excursii cu charter din Romania spre zonele clasice de vacanta, in special Spania, a mai spus oficialul CMB Travel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO