Companii

Coca-Cola isi accentueaza declinul, iar printre cauze este si instabilitatea politica

05.11.2009, 23:12 123

Coca-Cola Hellenic a raportat o scadere de peste 10% a volumelorvandute pe piata romaneasca in T3 fata de aceeasi perioada a anuluitrecut, declinul fiind mai mare decat cel inregistrat la semestru,de aproximativ 5%.
"Volumele vandute in Romania si Ucraina s-au diminuat cu un ritm dedoua cifre (peste 10% - n.red.) in trimestrul al treilea al anului,fiind influentate de persistenta unui climat economic dificil si deinstabilitatea mediului politic in ambele tari", se precizeaza inultimul raport financiar publicat in Grecia de Coca-Cola Hellenic,al doilea mare imbuteliator al produselor Coca-Cola la nivelmondial.
In Romania, producatorul Coca-Cola este liderul pietei de bauturinon-alcoolice, cu rulaje anuale de 500 mil. euro. In ultimii doiani compania
si-a restructurat businessul local, cele mai mari schimbari fiindrealizate in productie si in sistemul de distributie al produselordin portofoliu.
In primele noua luni din an costurile de restructurare inregistratede subsidiara romaneasca au ajuns la 1,8 mil. euro, fata de 0,7mil. euro in semestrul intai, potrivit datelor din rapoarteleCoca-Cola Hellenic.
In trimestrul al treilea au fost anuntate noi masuri derestructurare la Coca-Cola HBC Romania - inchiderea fabricii dinIasi care producea mai mult pentru piata din Republica Moldova sitransferul productiei de apa minerala de la Floreni (Suceava) inlocalitatea Poiana Negri din acelasi judet, care au generat circa100 de disponibilizari.
In ultimii doi ani, compania a renuntat la patru locatii deproductie si a externalizat complet serviciile de distributie,masuri care au redus numarul angajatilor Coca-Cola HBC Romania cu900 de persoane.
2009 este primul an in care imbuteliatorul local Coca-Cola ar putearaporta un declin al afacerilor, dupa ce in ultimii ani companiasi-a majorat volumele vandute cu ritmuri peste 10% pe o piata cucresteri in consum.
Coca-Cola HBC Romania este al doilea producator local de bauturiracoritoare care raporteaza dinamica vanzarilor pe primele noualuni din 2009. Recent producatorul polonez Tymbark Maspex Romania,care activeaza in special pe segmentul sucurilor naturale dinfructe, a raportat vanzari in crestere cu 6,2% in volum inintervalul mentionat, precizand ca ritmul a fost sub celprevizionat la inceputul anului din cauza inrautatirii conditiilordin piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO