Companii

Companiile low-cost vor inapoi pe Baneasa

14.05.2007, 18:07 24

Companiile aeriene low-cost, care s-au mutat saptamana trecuta de pe aeroportul Baneasa-Aurel Vlaicu pe Otopeni-Henri Coanda, vor sa se intoarca pe Baneasa cat mai curand, atat datorita taxelor mai mici practicate aici, cat si ca urmare a avantajului reprezentat de apropierea fata de oras.
"Motivele pentru care am decis sa deschidem o baza operationala si sa operam zboruri de pe Baneasa, nu de la Otopeni, sunt intemeiate. Ne confruntam cu o situatie temporara si suntem nevoiti sa platim taxe mai mari", a declarat Natasei Kazmer, Director Corporate Communications & Public Affairs Wizz Air.
Si reprezentantii companiei germane Germanwings, care a operat primul zbor pe piata locala pe 25 martie, considera ca e mai avantajoasa operarea de pe Baneasa.
"Mutarea zborurilor de pe un aeroport pe altul aduce cu sine necesitatea alocarii unor resurse suplimentare - de logistica, dar si financiare - atat din partea companiilor aeriene, cat si din partea autoritatilor aeroportuare", a spus Heinz Joachim Schoettes, Head of Corporate Communications Germanwings.
Mai mult decat atat, avantajul aeroportului Baneasa este si apropierea fata de oras. "Un aeroport principal are avantaje, oferind facilitati mai multe pasagerilor si servicii operationale suplimentare, dar si dezavantaje, intrucat taxele de aeroport sunt mai mari, iar in cazul de fata si distanta fata de oras este mai mare", au spus reprezentantii Blue Air.
Companiile low-cost sustin insa ca nu au modificat pretul biletelor, chiar daca acum platesc taxele de pe Otopeni. "Platim taxe de operare pe Otopeni. Taxele sunt mai mari fata de Baneasa, dar acest cost suplimentar nu se va reflecta in pretul biletului de avion", au spus reprezentantii Blue Air.
Zborurile de pe aeroportul Baneasa, de unde operau low-cost-urile de pe piata locala, s-au mutat saptamana trecuta pe Henri Coanda-Otopeni, ca urmare a inchiderii aeroportului Baneasa pentru renovari.
Aeroportul Baneasa va fi in reparatii timp de doua luni si jumatate, urmand sa fie investiti circa 8 mil. euro pentru repararea pistei. Traficul pe Baneasa a crescut cu peste 80% anul trecut, ajungand la 700.000 de pasageri, in special ca efect al extinderii companiilor low-cost.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO