Companii

Contractele cu echipele din Divizia A maresc vanzarile Lotto

24.08.2004, 00:00 69

Producatorul italian de articole sportive Lotto a realizat in prima jumatate a anului o cifra de afaceri de 3,4 milioane euro, in crestere cu aproape 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Estimarile companiei pentru ansamblul anului vizeaza atingerea unei cifre de 6 milioane euro, in crestere fata de 4,8 milioane euro anul trecut.
Reteta folosita de Sport System Developement (SSD), importatorul pe piata locala al produselor Lotto este deosebita de cea a principalilor sai concurenti, adidas, Nike, Puma sau Reebok, compania insistand puternic pe promovarea in fotbal.
?Lotto este o marca specializata in fotbal si tenis, iar clientii stiu acest lucru", explica Roxana Vaduva, Coordonator Marketing si Vanzari in cadrul SSD. Cum fotbalul este sportul cel mai popular in Romania, importatorul local a decis sa isi asocieze imaginea cu unele dintre cele mai importante echipe din campionatul romanesc.
?Lotto are acum contracte cu 8 echipe din divizia A (echipele Dinamo Bucuresti si Rapid Bucuresti fiind sponsorizate integral), dar si cu 6 echipe din Divizia B", explica Vaduva.
In Divizia A sunt in prezent 16 echipe, deci jumatate din echipele care joaca poarta echipament de joc marca Lotto, ceea ce ofera o acoperire importanta producatorului italian pe parcursul meciurilor televizate.
Lotto are contracte de sponsorizare cu trei echipe de fotbal Dinamo, Rapid si Poli Timisoara, pe cand Steaua Bucuresti are contract de sponsorizare cu Nike, iar si Universitatea Craiova cu un alt producator italian, Errea.
In aceste conditii cele mai bine vandute produse Lotto in Romania sunt cele care au legatura cu fotbalul.
"Liniile de fotbal si tenis se vand in continuare foarte bine, mai ales cele de fotbal. De asemenea, merg bine si liniile de leisure (articole dedicate timpului liber - n. red.)", adauga Vaduva.
Importatorul Lotto estimeaza ca va ajunge la sfarsitul anului la o cifra de afaceri de 6 milioane euro.
SSD opereaza in acest moment noua magazine monomarca Lotto (in Bucuresti, Brasov, Ploiesti, Constanta si Cluj Napoca) dar si un magazin pentru marca de incaltaminte monomarca Stonefly in Bucuresti.
"In prima jumatate a acestui an a fost inaugurat magazinul din Cluj Napoca si urmeaza alte doua deschideri in toamna", completeaza Vaduva.
Produsele Stonefly aduc SSD vanzari de 500.000 de euro annual, pe langa magazinul din Bucuresti fiind folosite canale de distributie traditionale precum reteaua de magazine de incaltaminte Leonardo.
Un alt canal de distributie care incepe sa castige tot mai mult teren este reprezentat de retelele internationale.
"Produsele oferite spre vanzare in magazinele cash&carry si in hypermarketuri au preturi medii, ceea ce atrage o mare parte din clienti", explica reprezentantul SSD.
Chiar daca se afla in crestere vanzarile din Romania ale Lotto, la fel ca si ale principalilor sai concurenti, sunt departe de potentialul pe care il are piata locala, fiind afectate de piata neagra, afirma reprezentantii companiei.
Principalii concurenti ai Lotto pe piata romaneasca sunt adidas, Nike, Puma si Reebok, prezenti prin intermediul unor importatori locali. Vanzarile celor mai importanti jucatori de pe piata de echipament sportiv vor depasi anul acesta, potrivit estimarilor, 15 milioane de euro.  ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO