Companii

Credibilitatea noastra in fata romanilor a crescut dupa ce am inceput productia la Craiova, spune seful pe vanzari al Ford Europa

Credibilitatea noastra in fata romanilor a crescut dupa ce am inceput productia la Craiova, spune seful pe vanzari al Ford Europa

Ingvar Sviggum, vicepresedinte al Ford Europa: Reteaua de dealeri se va extinde pe masura ce va creste si cota de piata.

10.03.2010, 00:00 33

Seful pe vanzari al Ford Europa se asteapta ca Romania sa revinala cresteri de pana la 25% in auto in urmatorii trei ani, pe masurace efectele crizei vor disparea, iar finantarea isi va reveni.

"Pietele Europei de Est si Rusiei sunt in continuare foarteimportante. Iar Romania face parte din acest grup de piete. Acesteavor inregistra cresteri mai mari decat tarile vest-europene. Dupace vor inceta scaderile, vom vedea din nou cresteri intre 15 si25%, asa cum am mai vazut. Vanzarile isi vor reveni, dar inmomentul de fata nu pot spune daca intr-un an, doi sau trei", asubliniat Ingvar Sviggum.

Finantarea va fi in continuare foarte importanta pentru pieteleest-europene. "Pe masura ce piata se maturizeaza, vom vedea ca voraparea tot mai multe posibilitati de achizitie a unei masini. Acestlucru se intampla in Europa de Vest si se va intampla si in Europa de Est."

Viitoarele achizitii, dictate de un consum cat maibun

In Germania, cresterea de peste 20% de anul trecut s-a datoratprogramului de casare, dar toti clientii care au cumparat prinacest program sunt clienti "de buget". "De aceea am vazut cresterila modele precum Fiesta, dar scaderi importante la marcile premium.Toata cresterea a fost in segmentul masinilor de clasa mica", aspus Sviggum. De acum inainte clientii vor cauta sa achizitionezeautomobile cu un consum cat mai bun, cu emisii scazute de dioxid decarbon.

Anul trecut cele mai mari vanzari ale Ford la nivel european aufost catre clienti persoane fizice, tendinta care s-ar puteaschimba in acest an in favoarea companiilor care in 2009 au amanatreinnoirea flotei, fiind mult mai atente la bugetele de achizitiipe care le-au avut la dispozitie.

"Multe firme si-au amanat anul trecut achizitiile din cauzasituatiei economice, dar anul acesta vor achizitiona automobile invederea innoirii flotei. Vom vedea astfel o revenire in segmentulmediu si compact, vizat in special de firme", a spus IngvarSviggum. In acelasi timp, datorita crizei, companiile vor lua incalcul factorul economic atunci cand este vorba de achizitii demasini, in special la segment si specificatii.

Daca creste cota de piata, se extinde si reteaua dedealeri

De la 1 august noua Companie Nationala de Vanzari va prelua dela Romcar, parte a Tiriac Holdings, activitatea de import sidistributie a marcii Ford pe piata locala. Odata cu demarareaproductiei noului model de clasa mica, constructorul american seasteapta la o majorare semnificativa a cotei pe piata locala.

"Noi dorim sa facem din noul importator un exemplu pentrucelelalte companii de vanzari din Europa. Dorim sa atragem cei maimulti dealeri si vom continua sa colaboram cu Tiriac, in conditiilein care este cel mai mare dealer al Ford. Reteaua de dealeri se vaextinde pe masura ce va creste si cota de piata", a spus IngvarSviggum, vicepresedinte Ford Europa, responsabil de vanzari.

La nivelul lunilor decembrie si ianuarie, Ford a fost cea de-adoua cel mai bine vanduta marca pe piata locala dupa Dacia,potrivit statisticilor pietei auto locale. La nivelul luniiianuarie, cota de piata a Ford a urcat la peste 11%, fiind cel maiinalt nivel detinut de constructorul american in ultimii ani.

"Ca un constructor local vom avea mai multa credibilitate infata clientilor. In Romania ne-am propus in continuare sa necrestem cota de piata. Vom avea o cota de peste 7% in 2010", asubliniat Sviggum.

Spre comparatie, dupa 1995 Daewoo era pe piata locala cea de-adoua cel mai bine vanduta marca dupa Dacia, datorita uzinei de laCraiova. Constructorul coreean a detinut locul 2 pana in 2005, canda fost depasit de Renault.

La fel ca Romcar, Compania de Vanzari va functiona ca unimportator care va vinde catre dealeri masini si piese de schimb.Cei mai multi dealeri ai Ford sunt in acest moment controlati deIon Tiriac prin intermediul TiriacAuto, opt dintre cei 38 deconcesionari fiind controlati de omul de afaceri roman.

"In acelasi timp, avem multi dealeri buni care sunt independentila nivelul retelei nationale. Pe masura ce Ford isi va majora cotade piata, numarul dealerilor va creste. Va trebui sa intarimsistemul de distributie", a declarat vicepresedintele Ford.

Ford a inceput in 2009 productia la uzina de la Craiova, darintr-o cadenta extrem de redusa, urmand ca in cursul acestui an peliniile de fabricatie sa intre un nou model cu un motor ecobust, cuemisii mai scazute de noxe si eficient din punctul de vedere alconsumului de combustibil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO