Companii

Crestere de 38,5% a afacerilor MOL

14.11.2006, 19:04 10

MOL Romania, filiala locala a grupului petrolier ungar MOL, a raportat pe primele noua luni o crestere a vanzarilor de 38,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
"Aceasta crestere este efectul conjugat al extinderii retelei de distributie prin achizitia Shell si a cresterii volumului de carburant vandut in cadrul fiecarei benzinarii", au declarat reprezentantii grupului ungar in contextul in care au fost anuntate rezultatele globale pentru primele noua luni ale anului.
In perioada analizata, cota de piata a companiei s-a majorat la 14% de la 13% cat era estimata de catre reprezentantii grupului. Prin intermediul acestui procentaj, MOL se situeaza pe locul doi in topul jucatorilor de profil la nivel local, potrivit propriilor estimari.
Oficialii Mol Romania nu au facut pana la inchiderea editiei niciun fel de comentarii privind rezultatele financiare obtinute in primele trei trimestre.
MOL opereaza in prezent 139 de statii de alimentare pe piata autohtona, fiind a treia retea ca marime controlata de catre grupul ungar dupa cea din Ungaria si Slovacia. Pentru anul viitor, compania a anuntat investitii de 12 milioane de euro in extinderea si optimizarea retelei.
Vanzarile magazinelor din benzinariile MOL din Romania au crescut cu 33,5% in primele noua luni ale anului, avans determinat, de asemenea, de extinderea retelei.
Pana la sfarsitul anului, compania a anuntat ca estimeaza afaceri de peste jumatate de miliard de euro, in crestere cu 23% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Principalele motoare de crestere ale businessului operatorului ungar sunt, dincolo de preluarea retelei Shell, majorarea vanzarilor la motorina si lansarile de noi produse care au avut loc anul trecut, dar ale caror efecte se resimt in exercitiul financiar din acest an.
Un alt factor care contribuie la aceasta crestere este faptul ca majoritatea companiilor petroliere fac cele mai mari vanzari in a doua jumatate a anului. In primul semestru vanzarile MOL au crescut pana la 263 de milioane de euro, in crestere cu 60% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Reprezentantii companiei au declarat recent ca segmentul non-oil (mancare, bauturi si alte produse vandute in cadrul magazinelor din benzinarii - n.r.) incepe sa devina unul extrem de profitabil. Desi in prezent ponderea produselor fast-food nu depaseste 5% din totalul vanzarilor din magazine, acest lucru va inregistra o crestere semnificativa, potrivit reprezentantilor MOL.
La nivelul pietei autohtone, vanzarile non-oil din cadrul benzinariilor au inregistrat o valoare de 23,3 mil. euro cu posibilitatea de a creste pana la 33 de milioane de euro pana in 2010.
Anul trecut MOL a finalizat preluarea afacerii cu benzinarii Shell in cadrul unei intelegeri care a fost evaluata de surse din piata la aproximativ 70-73 de milioane de euro. In urma incheierii acestei tranzactii, MOL si-a marit reteaua de distributie cu 59 de benzinarii, in timp ce una dintre cele mai mari companii din lume, gigantul anglo-olandez Shell, isi facea exit-ul de pe piata de profil autohtona.
In aprilie, anul acesta, MOL a mai facut o miscare, de aceasta data partenerul de tranzactie fiind Petrom, cea mai mare companie romaneasca aflata in portofoliul grupului petrolier austriac OMV.
Astfel, Petrom a achizitionat 30 de statii de la MOL Romania si afacerea MOL Aviation, pentru care a cedat in schimb 11 statii, platind bani pentru diferenta de valoare. Valoarea platii pe care a facut-o Petrom catre operatorul ungur este estimata de catre surse din piata la aproximativ 20-30 de milioane de euro.
Anul trecut, compania a raportat un profit net in valoare de 2,5 milioane de euro la afaceri de 420 de milioane de euro. Pentru anul acesta, estimarile de profit prevad depasirea nivelului inregistrat in 2005.
La nivelul grupului, profitul net a inregistrat o valoare de 1,15 mld. euro in primele noua luni. Veniturile nete din vanzari obtinute de MOL s-au plasat la 8,5 mld. euro la 30 septembrie 2006, in crestere cu 33% fata de primele noua luni ale anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO