Companii

Cresterea cu 40% a activitatii de ticketing ar putea duce afacerile Eurolines la 30 mil. euro

06.02.2007, 15:01 34

Grupul Eurolines, care cuprinde aproximativ 16 firme cu activitati diverse, de la transport international de persoane la vanzare de bilete de avion sau vanzare de pachete turistice, si-a bugetat pentru acest an o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro, in crestere cu 20% fata de anul trecut.
"Anii din spate au fost imprevizibili, pentru ca au fost influentati de decizii politice, insa incepand cu acest an vom intra in normalitate", a spus Dragos Anastasiu, general manager al Eurolines. Anastasiu este si unul dintre actionarii grupului.
Compania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 25 mil. euro, in conditiile in care isi bugetase o cifra de afaceri de 27 de milioane de euro. Cu toate ca nu si-a atins targetul, principalele activitati ale Eurolines, transportul rutier de persoane si ticketingul, au inregistrat cresteri.
"In anul 2006 segmentul de activitate pe care am inregistrat cea mai mare dinamica de crestere comparativ cu 2005 l-a reprezentat activitatea de ticketing", a spus Anastasiu.
Vanzarea de bilete de avion a avut o crestere de 50%, iar pe acest segment compania a ajuns la o cifra de afaceri de 6,3 mil. euro. Totodata, transportul rutier de persoane a contribuit cu 48% la cifra de afaceri a companiei pe anul precedent. "Anul trecut pe rutele internationale au fost transportati 130.000 de pasageri, ceea ce reprezinta o crestere cu 24% fata de 2005", a spus Anastasiu.
Pe de alta parte, gradul de ocupare mediu al autocarelor a fost anul trecut de 75%, in crestere cu 1,5% fata de 2005.
A treia activitate ca pondere in cifra de afaceri a companiei o reprezinta vanzarea de pachete turistice. Pe acest segment s-a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de 4,5 milioane de euro, potrivit reprezentantilor companiei.
Pentru anul acesta Eurolines si-a bugetat cresteri atat pe transportul rutier de persoane, cat si pe ticketing.
"Piata transportului rutier va scadea, fiind influentata si de cresterea concurentei atat din partea companiilor low-cost, cat si din partea companiilor de profil. Noi ne-am bugetat insa o crestere de 26% a numarului de pasageri", a spus Anastasiu.
Anul acesta vor fi introduse si curse noi catre Italia, Spania, Bulgaria si Polonia, care vor sustine cresterea propusa. In prezent Eurolines dispune de o retea de 78 de destinatii operate cu autocare proprii si ofera spre vanzare 400 de destinatii europene, prin colaborarea cu parteneri externi. Cea mai dinamica activitate va ramane insa ticketing-ul, compania bugetandu-si pentru 2007 o crestere a vanzarilor cu 40%.
" Numai in luna ianuarie, conform datelor preliminare furnizate de sistemul BSP IATA Romania, am avut o crestere de 67% fata de aceeasi luna a anului trecut", a mai spus Anastasiu.
Agentiile Eurolines distribuie si biletele operatorului aerian low-cost Wizz Air, care a transportat in primele sase luni de operare 20.000 de pasageri.
"Vrem sa legam o colaborare mai stransa si cu alte companii aeriene, intrucat noi cunoastem piata, avem managementul, desfacerea, distributia si infrastructura de transport, adica, cu alte cuvinte, logistica", a spus Anastasiu.
Anul acesta investitiile grupului se vor ridica la aproximativ 5 milioane de euro, principalele investitii fiind in flota, tehnologie si resurse umane. Grupul este format din aproximativ 16 firme cu activitati diverse, de la agentie de turism, transport de persoane, leasing auto, taximetrie sau agentie imobiliara.
Cel mai important competitor al Eurolines pe piata de transport rutier international este Atlassib, detinut de Ilie Carabulea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO