Companii

Cu bani de la BERD, Kaufland devine cea mai agresiva retea de hipermarketuri

Cu bani de la BERD, Kaufland devine cea mai agresiva retea de hipermarketuri
30.08.2009, 18:09 127

Kaufland a deschis al 42-lea hipermarket al sau cu discount la finele saptamanii trecute, la Slobozia, ajungand astfel la investitii in expansiune de 30-40 mil. euro in acest an, pe lista oraselor fiind si Bucuresti si Resita.

Compania i-a devansat astfel, ca valoare a investitiilor din acest an, pe cei mai mari doi competitori ai sai, Carrefour si Real, care in 2008 au investit fiecare circa 150 mil. euro in extindere. Anul trecut, Kaufland a deschis 7 magazine, prin investitii medii de 8-10 mil. euro pe unitate.

Investesc mai putin in promovare

In acest an, Carrefour a deschis un singur hipermarket, in Bucuresti, prin investitii de circa 20 mil. euro, similare celor realizate de Real Hypermarket in acelasi interval.

Kaufland s-a impus pana acum pe piata datorita expansiunii, insa a mizat foarte putin pe promovare, spre deosebire de Carrefor si Real. El este cel mai discret retailer din sectorul alimentar, reprezentantii companiei refuzand sa dea interviuri in presa sau orice detalii legate de planurile de expansiune ale retelei.

Anul trecut, compania a raportat la Ministerul de Finante o cifra de afaceri de 778 mil. euro, cu 38 de unitati operationale, si un profit net de 3,7 mil. euro.

In ultimii doi ani, operatorul si-a finantat expansiunea din resurse proprii si prin contractarea unui credit de 100 mil. euro de la BERD (Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare) in 2007.

In acest an retailerul a obtinut un al doilea credit de la BERD, de 150 mil. euro, pentru proiecte de expansiune de 300 mil. euro in Romania si Bulgaria.

Pe piata locala, aceasta va finanta intrarea Kaufland in 20 de orase mici cu putere de cumparare redusa, potrivit datelor comunicate de institutia financiara.

Compania germana este astfel primul lant de hipermarketuri care ataca orasele mici din Romania, cu 25.000-40.000 de locuitori, in conditiile in care competitorii sai Carrefour, Real, Auchan si Cora ocolesc localitatile cu mai putin de 100.000 de oameni.

Consultantii spun ca atacarea oraselor mici ar putea fi o strategie profitabila pentru Kaufland datorita lipsei competitiei pe aceste piete.

Un studiu realizat de compania de cercetare a pietei Nielsen in luna mai a acestui an, citat de Ensight Management Consulting, arata ca in orasele medii hipermarketurile atrag doar 24% din cheltuielile curente ale gospodariilor, de circa doua ori mai putin decat discounterele. „Este posibil ca sumele de bani cheltuite in hipermarketuri in orasele medii si mici sa fie mult reduse in comparatie cu cele din Bucuresti si orasele mari doar pentru ca aici hipermarketurile nu sunt prezente. Daca ne uitam astfel la aceste date, miscarea initiata de Kaufland s-ar putea dovedi atat inovativa, cat si profitabila", a declarat Robert Maxim, Managing Partner al Ensight Management Consulting.

Recent, autoritatile locale au anuntat ca retailerul a achizitionat un teren de circa 40 de hectare langa Turda ( in judetul Cluj), pe care va construi al doilea centru logistic al sau din tara. Constructia acestuia ar putea incepe in 2009, dupa obtinerea tuturor autorizatiilor necesare.

Primul centru logistic al Kaufland este situat la Ploiesti (Prahova) si este operational din 2005, anul intrarii retailerului pe piata din Romania.

Kaufland este detinut de grupul german Schwarz, unul dintre cei mai mari operatori de hipermarketuri din Germania si al doilea mare retailer cu discount din Europa, cu magazine precum Lidl si Kaufland in 25 de tari.

In acest moment grupul planifica lansarea pe piata a diviziei de discountere LIDL, avand deja achizitionate mai multe locatii in tara si un teren la iesirea din Bucuresti pentru constructia centrului logistic si a unei cladiri de birouri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO