Reţeaua de hipermarketuri Cora a încheiat anul trecut cu vânzări în creştere cu 13,5% comparativ cu 2012, în contextul deschiderii a încă două magazine, alte două proiecte fiind aşteptate în acest an.
Astfel, după magazinele Profi (avans de 26% anul trecut), Cora este al doilea mare lanţ de retail care comunică dinamica vânzărilor în 2013 faţă de 2012, fără a preciza dacă este vorba despre o creştere în lei sau în euro. „Anul 2013 a fost un an bun, încheiat cu o creştere de 13,5% a vânzărilor faţă de 2012, în contextul deschiderii a două magazine, unul în iulie şi altul în octombrie“, a declarat Ana Maria Florea Harrison, responsabil PR al Cora România În 2012, hipermarketurile Cora au avut o cifră de afaceri de 1,6 miliarde lei (359 milioane euro), în creştere cu 6% comparativ cu 2011, pe fondul deschiderii a două noi magazine. În schimb, profitul net al retailerului a scăzut anul trecut cu 38,5%, la 24,5 mil. lei (5,5 mil. euro).
În iulie, Cora a inaugurat un centru comercial în Constanţa, care cuprinde un hipermarket şi o galerie comercială, în urma unei investiţii de 51 mil. euro, iar în octombrie a deschis un magazin în Ploieşti, în mallul AFI Palace, după o investiţie de 6,1 mil. euro.
Pentru acest an, retailerul are alte două proiecte, un nou hipermarket în Bucureşti, în mall-ul Victoria City, şi centrul comercial din Braşov. Pentru acesta din urmă, compania a anunţat anul trecut că este în căutarea unui partener la nivel internaţional împreună cu care să dezvolte conceptul proiectului. „Procesul de selecţie este în desfăşurare şi în curând va fi anunţat partenerul pe proiectul Cora Braşov. Nu putem face o precizare mai exactă“.
Potrivit Planului Urbanistic Zonal, pe terenul deţinut de Cora România va fi construit un centru comercial, care va include o galerie şi săli multifuncţionale şi de expoziţii, birouri şi un hotel, dar şi spaţii verzi, parcări şi alei pietonale. Cora România a cumpărat în 2010 terenul fostei platforme Hidromecanica 1 Braşov, cu o suprafaţă de aproximativ 40.000 de metri pătraţi, situat în Centrul Civic din municipiu, pentru 54 mil. lei (circa 13 mil. euro).
Anul trecut, în decembrie, Cora a intrat şi în comerţul online, prin lansarea la magazinul Lujerului a serviciului coradrive, prin care clienţii pot să cumpere produsele online şi le ridică ulterior din magazin. În prima jumătate a acestui an, retailerul ar putea lansa şi serviciul de livrare la domiciliu.
În ceea ce priveşte perspectivele pentru acest an, reprezentantul Cora arată că acestea sunt dictate de contextul internaţional. „Previziunile sunt foarte greu de făcut, importantă este menţinerea cifrelor şi adaptarea permanentă la contextul internaţional“, a arătat Florea.
Reţea de 12 magazine
În prezent, Cora România deţine o reţea de 12 hipermarketuri, atât în centre comerciale proprii, cât şi în spaţii închiriate, dintre care patru în Bucureşti (Alexandriei, Pantelimon, Lujerului şi Sun Plaza) şi opt în provincie, la Ploieşti, Cluj-Napoca, Baia Mare, Arad, Drobeta-Turnu Severin, Constanţa (două magazine) şi Bacău.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.01.2014
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels