Companii

Cum a ajuns un expat sa conduca cel mai mare transportator aerian privat romanesc

Cum a ajuns un expat sa conduca cel mai mare transportator aerian privat romanesc

Sherif Ussama si-a inceput cariera in departamentul de vanzari al Saudi Arabian Airlines, iar perioada 2008-2009 a fost consultant in domeniul aviatiei pentru mai multe companii din Uniunea Europeana, dar si din zona Orientului Mijlociu.

17.03.2010, 23:20 462

"Am venit in Romania in aprilie anul trecut, indemnat de sotiamea care este romanca. Ofeream consultanta in aviatie pentru maimulte companii aeriene de pe piata romaneasca si nu numai, printrecare si Blue Air. Reprezentantii Blue Air mi-au propus sa maangajez la ei, astfel ca in noiembrie ocupam postul de director devanzari si de marketing", a declarat Ussama, care are o experientade peste 15 ani in domeniul aviatiei.

El si-a inceput cariera in departamentul de vanzari al SaudiArabian Airlines. Ulterior, Ussa ma a trecut la Kuwait Airlines,unde a dezvoltat proiecte co merciale pentru patru regiuni (Egipt,Kuweit, Bangkok si Maroc).

In anul 2004, egipteanul se alatura companiei aeriene QatarAirways, ajungand pe postul de corporate affairs manager, unde acoordonat strategiile de vanzari si de marketing pentru regiunileQatar, Iordania, Egipt. Timp de un an de zile, intre 2008 si 2009,Sherif Ussama a activat pe pozitia de consultant in domeniulaviatiei pentru mai multe companii din Uniunea Europeana, dar sidin zona Orientului Mijlociu.

Era nevoie de "expertiza internationala"

Gheorghe Racaru, directorul de strategie al grupului de firmecontrolat de Nelu Iordache (patronul Blue Air si al companiei deconstructii Romstrade), a precizat ca expansiunea reprezinta unadin liniile strategice pentru compania aeriana Blue Air anulacesta.

"Am decis ca o persoana cu expertiza internationala ar veni incompletarea echipei noastre. Incercam sa realizam o sinergie maibuna intre sectorul comercial si cel operational", a spus GheorgheRacaru, care a ocupat functia de director general al companieilow-cost de la in fiintarea ei in 2005 pana anul trecut in mai(cand a fost numit Adrian Ionascu la conducere).

Blue Air, al carui pachet majoritar este detinut de omul deafaceri Nelu Iordache, a rulat afaceri de 140 de milioane de euroanul trecut si a transportat 1,7 milioane de pasageri.

"Pentru 2010 vom urmari directiile strategice anuntate lainceputul acestui an. Blue Air a inceput sa dezvolte dejaparteneriate puternice cu jucatori importanti din sectorul aviatieiinternationale. Pentru a mari numarul destinatiilor internationale,vom consolida acest tip de parteneriate", a declarat SherifUssama.

Compania Blue Air a semnat in urma cu o luna un parteneriat decode-share cu operatorul aerian low-cost italian Blue Panorama, inurma caruia va vinde bilete spre Havana si Bangkok via Roma, dar sispre Palermo, Torino si Lamezia cu escala la Roma. De asemenea,Blue Air va avea acces la vanzarea de bilete prin GDS (globaldistribution system).

Bucuresti, Sibiu si Bacau raman punctecheie

"Planuiesc sa diversific si canalele de distributie alecompaniei, pentru a avea o expunere mai mare in Europa de Vest", aspus Ussama.

Legat de dezvoltarea pietei interne, noul director general alBlue Air mentioneaza ca va pune accentul pe dezvoltarea bazelor dinBucuresti, Sibiu si Bacau (ultimele doua nefiind concurate decompania ungara Wizz Air). Recent, Blue Air a anuntat ca renunta lacateva curse operate din Cluj (spre Roma si Paris) si din Suceava(spre Viena) din cauza competitiei venite din partea Wizz Air siTarom.

Ussama il inlocuieste la conducerea Blue Air pe Adrian Ionascu,54 de ani, ce va ocupa in cadrul companiei pozitia de directorgeneral adjunct si va acoperi aspectele tehnice sioperationale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO