Companii

Cum aduce Dinu Patriciu clienti in magazinele Mic.Ro

Dinu Patriciu controleaza acest business prin intermediul unei companii inregistrate in Olanda, Mercadia.

Dinu Patriciu controleaza acest business prin intermediul unei companii inregistrate in Olanda, Mercadia.

27.05.2010, 17:17 879

Prima campanie ampla de promovare a lantului de magazine decartier Mic.Ro, controlat de omul de afaceri Dinu Patriciu,incearca sa atraga clienti oferind gratuit tichete de cumparaturi,cu o valoare de 8 lei, in zonele in care a deschis deja magazine,potrivit datelor din piata.

Practic, retailerul merge "la sigur" pentru a aduce clienti inunitatile sale, insa consultantii spun ca o astfel de abordare,desi implica investitii mari din partea operatorului, nu asigura sifidelizarea clientilor. "Este o abordare interesanta si agresiva apietei, pe care nu cred ca au mai incercat-o alti retaileri inBucuresti. Pratic, reteaua impusca doi iepuri dintr-o data: isicreeaza notorietate in zonele in care intra si ii determina peconsumatori sa faca prima vizita in magazine", afirma EusediuMargasoiu, Managing Partner al companiei de consultanta TheNetwork.

"Intrebarea este: Care va fi rata de retentie a clientilor?Pentru ca, pana la urma, o campanie care implica resurse financiareimportante trebuie sa genereze rezultate in contul de profit alcompaniei", completeaza el.

Mic.Ro detine in prezent peste 15 magazine in Capitala, primaunitate fiind deschisa la finele lunii aprilie.

Patriciu, care controleaza acest business prin intermediul uneicompanii inregistrate in Olanda, Mercadia, pariaza pe un format deretail similar mini-marketurilor, insa de dimensiuni mai mici.Magazinele au, in medie, suprafete de vanzare de 100-200 de metripatrati, iar investitiile in deschiderea unei unitati pot fiestimate la cateva zeci de mii de euro.

Planul Mic.Ro vizeaza deschiderea a 300-400 de magazine,potrivit unor surse din piata. Luand in calcul o investitie mediede 70.000-100.000 de euro pe unitate, bugetul total de expansiunes-ar putea ridica la aproximativ 30 mil. euro.

Pana in prezent insa niciun reprezentant al companiei Mic.Ro nua dorit sa ofere vreo informatie legata de prezenta pe piata aacestui nou brand.

Cine se "strecoara" printre hipermarketuri

Comertul de proximitate este inca in mainile antreprenorilorlocali, fiind singurul sector din retail in care lanturileinternationale de magazine nu au reusit sa ajunga la peste 50% dinvanzari.

Printre cele mai recente intrari pe piata de profil se numaralansarea R-Kiosk in Romania, in vara anului 2008. Retaileruldetinut de compania finlandeza Rautakirja dezvolta o retea deunitati similare ca dimensiuni si oferta de produse cu magazineledin benzinarii.

Operatorul are in prezent 18 unitati, dintre care sapte suntamplasate in Bucuresti.

La randul sau, grupul belgian Delhaize, operatorul celui maimare lant de supermarketuri din Capitala, Mega Image, a marit mizain comertul de proximitate aducand pe piata reteaua de magazine cudiscount Red Market la finele lui 2009. Si discounterii Plus, PennyMarket si Profi si retelele mari de supermarketuri (Billa,Carrefour Market, Mega Image) au in vizor acest segment de piata,iar in ultimul an acestia au accelerat expansiunea pentru a profitade valul de insolvente din comertul traditional.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO