Companii

Cum s-a schimbat raportul de forţe pe piaţa apelor minerale după intrarea Aqua Carpatica, brand creat de Jean Valvis

Cum s-a schimbat raportul de forţe pe piaţa apelor...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

30.12.2013, 11:31 4494

Aqua Carpatica, brandul creat în 2010 de omul de afaceri Jean Valvis, a ajuns în ultimii ani să concureze cu mărci precum Borsec şi Dorna pe piaţa de 300-350 de milioane de euro a apei minerale, una dintre puţinele în care mai domină antreprenorii locali.

Reprezentanţii companiei Carpathian Springs, cea care produce brandul de apă minerală Aqua Carpatica, susţin că societatea a ajuns al cincilea jucător de pe piaţa apelor minerale şi deţine o cotă de piaţă de 15% pe segmentul apelor plate. Astfel, compania se menţine „în coasta” jucătorilor cu mai mulţi ani în spate pe această piaţă precum Romaqua Group, producătorul Borsec, Coca-Cola HBC România sau Perla Harghitei.

"Din calculele noastre probabil că deţinem o cotă de piaţă de peste 35% din piaţa apelor minerale naturale plate”, a declarat Nicolae Palfi, vicepreşedintele Romaqua Group, liderul pieţei apelor minerale. În opinia managerului concurenţii companiei sunt toţi îmbuteliatorii de apă minerală naturală. Coca-Cola HBC România nu a răspuns solicitării ZF cu privire la cota de piaţă a brandului Izvorul Alb pe segmentul apelor minerale plate, nici cota pe întreaga piaţă.

Datele anterioare APEMIN arată că Coca-Co­la a îmbuteliat anul trecut circa 120 mil. litri de apă minerală naturală (carbogazoasă şi plată). Practic, vânză­ri­le ale Coca-Cola HBC au scăzut în ultimii ani, dacă în 2010 datele din piaţă arătau că vân­ză­rile de apă ale îmbuteliatorului Coca-Cola în Ro­mâ­nia ajungeau la circa 100 mil. euro, anul tre­cut ele nu au depăşit 60 mil. euro, arată esti­mă­rile ZF. Coca-Cola HBC a cumpărat în 2002 de la omul de afaceri Jean Valvis brandurile Dorna, Izvorul Minunilor şi Poiana Negri. Brandul Borsec este liderul pieţei de apă minerală naturală, cu vânzări de 70-75 mil. euro, conform estimărilor ZF.

Aqua Carpatica a avut anul trecut vânzări de 7,5 milioane de euro, dublu faţă de anul precedent, iar pentru anul acesta Jean Valvis estimează o creştere cu trei cifre a rulajelor ( peste 100% n-red.), ceea ce înseamnă o menţinere a trendului de dublare a afacerilor de la an la an.

„Investim circa 1 milion de euro anual în brandul Aqua Carpatica ”, declara recent omul de afaceri.

Aqua Carpatica a „furat” cotă de piaţă şi de la European Drinks, producătorul Izvorul Minunilor, care în ultimii ani a coborât puternic. La începutul anilor 2000 Izvorul Minunilor era conform datelor de la acea vreme pe primul loc în topul celor mai îmbuteliate ape plate, iar Borsec pe primul loc în ierarhia celor mai îmbuteliate ape minerale carbogazoase.

Izvorul Minunilor a coborât şi în topurile de vânzări furnizate de companiile de cercetare, confruntându-se pe de o parte cu lupta acerbă pentru cotă de piaţă a concurenţilor, cu brandurile mai ieftine precum cele private ale marilor reţele de magazine, dar şi cu brandurile de apă de masă sau de izvor, care cresc în preferinţe datorită preţurilor mai mici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO