Companii

Cum trec prin criză companiile româneşti? Dragoş Sîrbu, Flanco: Avem, de acum, experienţa a trei trimestre de pandemie, aşteptăm ca 2021 să fie mai bun

Dragoş Sîrbu

Dragoş Sîrbu

Autor: Cristina Roşca

10.12.2020, 07:00 189

Flanco este al doilea cel mai mare retailer de electro-IT din România, cu afaceri de 1,2 miliarde de lei în 2019 şi aproape 160 de magazine.

Retailerul electro-IT Flanco şi-a bu­getat creştere anul viitor după ce pan­demia a favorizat piaţa de profil în 2020, când ro­mâ­nii au stat mai mult timp în casă şi au achi­zi­ţio­nat pro­duse care să le fa­că şed­e­rea mai confortabilă.

„Ne pregătim pentru creş­tere în 2021. Avem, de acum, experienţa a trei trimestre de pandemie, aştep­tăm ca anul viitor să fie mai bun, dat fiind că şi noi, şi clienţii noştri avem ceva mai multă claritate“, spune Dragoş Sîrbu, CEO-ul Flanco.

În 2020 oamenii nu au mai putut călă­tori, nu au mai avut de ce să inves­tească în haine sau în alte accesorii, iar ve­ni­turile disponibile au fost redirec­ţio­nate masiv către casă, implicit către electronice şi electro­cas­nice, către toate acele obiec­te care le puteau face viaţa mai plăcută şi mai puţin opri­mantă în izolare, ex­plică executivul.

„În 2020 am căutat să mini­mizăm pierderile deter­mi­nate de restricţiile de cir­culaţie şi ne-am concentrat ime­diat atenţia asupra vânzărilor on­line şi a serviciilor asociate acestora.“

Ce n-am estimat corect, cel puţin într-o primă instanţă, a fost apetitul clienţilor pentru cumpărături, care, dacă este să ne raportăm la datele din piaţă, nu a scăzut considerabil în nicio lună.“

În ceea ce priveşte Flanco, retailerul şi-a concentrat foarte mult atenţia pe online şi a decelerat extinderea reţelei, dar nu a oprit-o de tot.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO