Companii

Dacia accelerează: în Franţa a depăşit Opel şi Ford

Duster a devenit cel de-al doilea cel mai bine vândut SUV din Franţa în primul semestru, la două luni de la lansarea comercială

Duster a devenit cel de-al doilea cel mai bine vândut SUV din Franţa în primul semestru, la două luni de la lansarea comercială

02.08.2010, 22:00 18

Înmatriculările Dacia, cel mai mare constructor auto local, auatins în iulie un nivel de aproape 9.000 de autoturisme pe piaţafran ceză, dublu comparativ cu perioada similară a anului trecut,depăşind mărci precum Ford, care a vândut 8.700 de maşini, sauOpel, care a comercializat 6.500 de autoturisme, potrivitstatisticilor Asociaţiei Constructo rilor Francezi de Automobile(CCFA).

În aceste condiţii Dacia a urcat pe locul cinci în topul celormai bine vândute mărci de pe piaţa franceză, vânzările fiindimpulsionate şi de lansarea SUV-ului Duster în mai, care în douăluni a devenit cel de-al doilea cel mai bine vândut model de terende pe piaţa franceză după Volkswagen Tiguan.

Cumulat la nivelul primelor şapte luni, Dacia şi-a dublatnumărul de maşini înmatriculate pe piaţa franceză comparativ cuperioada similară a anului trecut la aproape 70.200 de automobile,Franţa consolidându-şi poziţia de cea mai mare piaţă pentruconstructorul autohton.

Francezii aşteaptă şase luni pentru unDuster

Luând în calcul şi vehiculele comerciale, înmatriculările Daciaau ajuns la aproape 73.700 de autovehicule, în creştere cu aproape130% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Dacia Duster a devenit în două luni cel de-al doilea cel maibine vândut SUV de pe piaţa franceză în primul semestru al acestuian, potrivit datelor publicate de Autoblog, cu aproape 5.400 deunităţi vândute, în condiţiile în care lansarea comercială a fostîn mai. Pe piaţa franceză timpul de aşteptare pentru un Duster estede până la şase luni, potrivit declaraţiilor lui Mihai Bordeanu,directorul de marketing al Dacia.

La începutul lunii iulie erau în derulare 35.500 de comenzipentru SUV-ul autohton, din care peste 30.000 de unităţi proveneaudin Europa de Vest. Până la finele lunii iunie în România s-aulivrat peste 1.500 de SUV-uri produse la Mioveni, dintr-un total depeste 3.000 de comenzi.

Majoritatea clienţilor atât din România, cât şi la niveleuropean s-au orientat către versiunea 4x4, cu motor diesel de 110CP Euro 5, care are un preţ de peste 15.000 de euro, fiind cuaproape 10.000 de euro mai ieftină decât un alt model de teren cutracţiune integrală disponibil pe piaţa europeană.

Creştere şi în Spania

În ceea ce priveşte re zultatele de pe piaţa spaniolă, înmatriculările Dacia au avansat în iulie cu 23% com parativ cuperioada similară a anului trecut, la peste 1.000 de unităţi, încondiţiile în care vân zările totale de maşini au scăzut cu aproape27%, potrivit statisticilor Asociaţiei Im portatorilor deAutomobile din Spania.

Astfel, cota de piaţă a Dacia s-a majorat la aproape 1,4% faţăde 0,82% în acelaşi interval din 2009.

La nivelul primelor şapte luni, înma triculările Dacia aproapes-au triplat pe piaţa spaniolă, la circa 11.400 de maşini,înregistrând cel mai rapid ritm de creştere de pe piaţă, ocupândastfel locul 18 în topul celor mai bine vândute mărci.

În acelaşi timp, SUV-ul Duster a fost în iulie cel de-al optuleacel mai bine vândut model de teren în iulie, cu aproape 310unităţi, şi pe locul nouă în primele şapte luni, cu 1.866 demaşini.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO