Companii

Dacia: Doua treimi din productia de la Mioveni, exportata

Dacia: Doua treimi din productia de la Mioveni, exportata

Francois Fourmont, presedintele Dacia

05.10.2007, 19:06 11

Ponderea exporturilor va detine o cota tot mai importanta din productia Dacia la Mioveni, datorita cererii ridicate pentru modelul Logan si in special pentru versiunea break, MCV.
"In prezent, ponderea exporturilor din totalul productiei uzinei este la aproximativ 55%. Aceasta va fi majorata la 60-65% in 2008 si se va stabiliza in perioada urmatoare la doua treimi din totalul productiei", a declarat Francois Fourmont, presedintele Dacia.
In 2008, urmeaza a fi lansata in Romania si versiunea in cinci usi a lui Logan, care a fost prezentata la Salonul Auto de la Frankfurt de catre Carlos Ghosn, presedintele Renault, sub denumirea de Renault Sandero, care va fi asamblat pentru inceput in Brazilia. Cel mai probabil, versiunea in cinci usi va fi lansata la Salonul Auto de la Geneva in primavara anului viitor.
"Viitorul model Logan in cinci usi se va incadra in gama de preturi low-cost, ca intreaga gama Logan. Preturile vor fi comunicate in momentul lansarii. Nu dorim sa avem aceeasi strategie pe care a adoptat-o VW in cazul lui Skoda. Clientii care doresc un model mai bine echipat pot opta pentru un Renault", a declarat Forumont.
La nivelul lunii august, Dacia a inregistrat pe piata locala o scadere a cotei de piata la aproximativ 29%, pe fondul accelerarii importurilor, care in acelasi interval
s-au apreciat cu 53,2%, in comparatie perioada similara a anului trecut.
"Per ansamblu, Dacia a inregistrat pe piata locala o scadere a cotei de piata, deoarece clientela romana se reorienteaza catre modele mai scumpe", a subliniat Fourmont. Potrivit reprezentantilor companiei, Dacia continua sa detinta o cota importanta din segmentul pietei modelelor low-cost.
"Dacia continua sa detina 74% din piata segmentului in care se incadreaza, Logan concurand direct cu modele precum Fiat Albea sau Chevrolet Kalos", a spus Fourmont.
In prezent productia uzinei de la Mioveni a fost majorata de la 930 de unitati pe zi la 1050 in prezent. "In luna februarie a anului viitor intentionam sa producem pe zi 1.300 de unitati", a spus Fourmont.


Chris Lacey, GM: Romania e a treia piata ca importanta in Europa Centrala si de Est
Romania este a treia piata din Europa Centrala si de Est pentru compania americana General Motors, fiind devansata doar de Rusia si Ucraina, a declarat pentru ZF Chris Lacey, CEO al GM pentru Europa Centrala si de Est.
"Pietele din Rusia si Romania nu mai pot fi considerate emergente, avand in vedere volumele si tipurile de automobile comercializate", a declarat Lacey. In Ucraina, vanzarile GM sunt estimate la 70.000 de automobile, in timp ce pe piata locala importatorul GM estimeaza un nivel de 31.000 de unitati pentru acest an, in crestere cu peste 60% fata de 2006. In Ucraina, GM detine o fabrica in care se asambleaza Chevrolet si Astra. "Ungaria e o piata interesanta din punct de vedere economic, dar care a inregistrat o scadere in ultimii ani. In 2008, estimam o crestere de 30-40% pe fondul lansarii de noi modele precum Opel Vectra si Opel Agila", a precizat Lacey. Potrivit directorului executiv al GM, singurul element care ar putea incetini cresterea pietei de autoturisme noi o reprezinta importurile de automobile second-hand. "Guvernul trebuie sa ia masuri pentru a evita situatia din Polonia. Estimam ca piata auto va continua sa creasca in 2008 cu pana la 18% la nivelul Europei Centrale si de Est, in timp ce in Romania estimam o crestere de pana la 20%", a mai spus Lacey. Reprezentantii grupului american spun ca, in cazul in care GM ar fi continuat cursa pentru Automobile Craiova, ar fi produs pe piata locala unele variante ale modelului Chevrolet. "Riscurile asumate daca se prelua uzina ar fi fost mai mari decat beneficiile. Daca preluam Craiova, am fi asamblat cu siguranta Chevrolet - pentru inceput Spark, modelul derivat din actualul Daewoo Matiz", a mai spus Lacey.


SIAB, pe scurt

Automobile Dacia a prezentat la SIAB modelul Logan Pick-up, disponibil din primavara anului viitor. Acesta este al doilea vehicul comercial usor din gama Dacia, dupa Logan Van, lansat la inceputul lunii ianuarie si care a inlocuit autoutilitara Pick-up, retrasa din productie la sfarsitul anului trecut.

Hyundai a lansat modelul i30 pentru care estimeaza vanzari de 2.000 de unitati in 2008. Pentru 2007, Hyundai Romania mizeaza pe vanzari de 12-13.000 de unitati, volum care va creste anul viitor la 18.000 de unitati, potrivit previziunilor companiei.

Automotive Trading Services (ATS), controlata de premierul Calin Popescu-Tariceanu, a devenit dealer oficial in Romania pentru producatorul american de motociclete Harley-Davidson si intentioneaza sa vanda, pana in 2012, circa 1.000 de unitati. In perioada
2008-2009, Harley-Davidson va intra pe pietele din Bulgaria si Ucraina, compania fiind prezenta din 1999 pe piata din Ungaria.

Subaru Motors Trading va extinde, in luna octombrie, reteaua de dealeri cu patru noi locatii, respectiv Arad, Sibiu, Oradea si Craiova, iar pana la sfarsitul anului va avea si un dealer la Timisoara, a declarat directorul de vanzari al importatorului, Razvan Antoniu.

Mazda va ajunge la sfarsitul anului viitor la 20 de showroomuri , fata de sapte unitati in prezent, printre orasele vizate in procesul de extindere fiind Craiova, Bacau, Sibiu, Ploiesti, precum si zona de nord a tarii. Investitia intr-un showroom Mazda variaza intre 500.000 de euro si un milion de euro.

Toyota, importatorul general al marcilor Toyota si Lexus, estimeaza pentru acest an vanzari totale, pentru cele doua branduri, de peste 10.000 de unitati, in crestere cu 60% fata de nivelul de 6.160 de unitati realizat in 2006. Toyota Romania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 130 de milioane de euro, in crestere cu 16% fata de 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO