Companii

Dacia si Daewoo, cei mai mari perdanti ai anului la cota de piata

Dacia si Daewoo, cei mai mari perdanti ai anului la cota de piata

Daewoo, producatorul Matiz, a pierdut cota de piata si ca urmare a campaniei mediatice cu privire la contractul cu Ford

10.12.2007, 17:28 24

Dacia si Daewoo sunt constructorii auto care au pierdut cel mai mult din cota de piata in acest an, in timp ce marcile Opel si Volkswagen au inregistrat cel mai vizibil avans, reisese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
Vanzarile de autoturisme noi au crescut in intervalul ianuarie-octombrie cu 23%, comparativ cu perioada similara din 2006, la 258.224 de unitati. Dupa primele zece luni, vanzarile Dacia reprezentau 30,2% din total, cu 8,3 puncte procentuale sub nivelul consemnat in perioada corespunzatoare din 2006, cand producatorul din Pitesti controla 38,5% din piata.
Vanzarile Dacia pe piata interna au totalizat 77.991 de autoturisme, in scadere cu 3,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Chiar si dupa acest recul, compania controlata de grupul Renault ramane lider detasat, toate celelalte marci avand cote individuale sub 10%.
Exportul a peste jumatate din productie si capacitatea de fabricatie sub cerere sunt explicatiile pentru pierderea de teren pe piata interna, potrivit reprezentantilor companiei.
Un declin semnificativ a cunoscut si Daewoo, cu o cota de piata in coborare de la 9,4% la 5,6%, ca urmare a scaderii vanzarilor cu 27,5%, la 14.349 de unitati. Corespunzator, constructorul din Craiova a picat de pe pozitia a doua pana pe locul sase in clasamentul vanzarilor.
Trendul descendent a fost cauzat in mare parte de mediatizarea problemelor legate de contractul cu Ford, care va cumpara fabrica. "Motivul principal a fost cererea slaba pentru modelul Cielo. Un alt motiv a fost campania mediatica care a lansat tot felul de zvonuri in legatura cu contractul cu Ford. Lumea a devenit susceptibila si i-a scazut increderea", a declarat Mihai Radu, directorul de vanzari al Daewoo Automobile Craiova.
Dintre marcile de import, Skoda si Nissan sunt singurele care se gaseau sub pozitiile ocupate in octombrie anul trecut.
Daca in cazul marcii japoneze modificarea este una nesemnificativa - scadere de la 0,8% la 0,7% -, constructorul ceh a pierdut 0,6 puncte, de la 7,9% la 7,3%.
Intr-un ritm mai mult sau mai putin alert, ceilalti constructori au urcat, marcile germane Opel si Volkswagen avand castigul cel mai evident, de aproape doua puncte procentuale.
Volkswagen a avansat de pe locul cinci pe trei, vanzarile sale reprezentand 7,5% din total, in urcare cu 1,8 puncte. Un ritm apropiat a avut si Opel, cu o crestere de la 4% la 5,9%, corespunzatoare locului cinci, fata de sapte anul trecut.
La sfarsitul intervalului ianuarie-octombrie, primele zece pozitii erau ocupate de catre Dacia - 30,2%, Renault - 9,4%, Volkswagen - 7,5%, Skoda - 7,3%, Opel - 5,9%, Daewoo - 5,6%, Ford - 5,1%, Peugeot - 4,6%, Chevrolet - 4,3%, Hyundai - 3,9%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO