Companii

Dacia şi Ford au produs maşini de peste 1,8 mld. euro

09.08.2010, 23:44 19

ProducŢia de autovehicule pe piaţa locală a înregistrat ocreştere de peste 30% la aproape 183.000 de unităţi în primulsemestru din acest an raportat la perioada similară din 2009,potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilorde Automobile (APIA).
Avansul vine în contextul unei pieţe auto europene care stagnează,iar mulţi dintre constructori îşi recalculează în minus ţinta deproducţie din acest an. Pe piaţa locală, maşini produc Dacia laMioveni (Argeş) şi Ford la Craiova. La un preţ mediu de 10.000 deeuro pe autovehicul, rezultă că cele două companii au avut oproducţie estimată la 1,8 mld. euro.
Luând în calcul valoarea exporturilor, comparativ cu perioadasimilară a anului trecut creşterea depăşeşte nivelul celor 30 deprocente în condiţiile în care Dacia a lansat în producţie lanivelul lunii martie SUV-ul Duster, care are un preţ mediu deaproximativ 14.000 de euro potrivit calculelor ZF, care iau înconsiderare faptul că majoritatea clienţilor optează pentruversiunea de top cu tracţiune integrală, în timp ce preţul mediu alcelorlalte modele Dacia este cuprins între 8 şi 10 mii deeuro.
În acelaşi interval, exporturile auto ale României s-au apreciat cu36%, la aproape 165.000 de autovehicule, creş­tere care vine încontextul în care în Germania nu mai există un program de tip"Rabla" care să susţină piaţa auto şi implicit exporturile Dacia,care repre­zintă aproape 99% din exporturile de maşini aleRomâniei.
Ford, cel de-al doilea constructor de pe piaţa locală, a acceleratproducţia în cadrul uzinei din Craiova la aproape 1.700 de vehiculecomerciale în iunie, adică mai mult decât s-au produs în primelecinci luni ale acestui an cumulat. Totodată, în contextul în careFord a majorat cadenţa de producţie la 85 de maşini pe zi, în adoua jumătate a anului la Craiova s-ar putea fabrica peste 10.000de utilitare Transit Connect.
În ceea ce priveşte Dacia, anul viitor constructorul de la Mioveniva majora producţia modelului Duster de la 20 de unităţi pe oră înprezent la 25 de SUV-uri în octombrie şi ulterior la 35 de maşinila începutul anului viitor, pentru a reduce perioada de aşteptare aclienţilor, care în Europa de Vest ajunge până la şase luni.
Duster va "împinge" astfel producţia constructorului de la Mioveniîn acest an la 330.000 de autovehicule, aproape de capacitateamaximă, din care 90% vor reprezenta maşini vândute pe pieţeleexterne.
În câteva luni de la demararea producţiei, Duster a urcat direct pelocul doi în ceea ce priveşte exporturile uzinei de la Mioveni dupăSandero, nouă din zece SUV-uri fiind vândute către pieţe precumFranţa sau Germania.
Producţia SUV-ului Dacia de anul viitor ar putea ajunge la peste120.000 de unităţi, potrivit calculelor ZF, cu o cadenţă zilnică depeste 460 de maşini, faţă de 260 în prezent.
Astfel, valoarea exporturilor Duster în 2011 va fi de peste 1,5mld. euro, potrivit calculelor ZF, ceea ce ar însemna aproximativ5% din exporturile României.
Cumulat cu cele ale celorlalte modele Dacia, ar putea depăşinivelul de 10% din exporturi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO