Companii

Dan Paucean, Ursus Cluj: Ne asteptam sa avem un consumator mult mai sofisticat

Dan Paucean, Ursus Cluj: Ne asteptam sa avem un consumator mult mai sofisticat

Dan Paucean, directorul fabricii de bere Ursus din Cluj

22.06.2006, 11:11 493

Dan Paucean, directorul fabricii din Cluj-Napoca a companiei Ursus Breweries, spune ca integrarea in UE va determina diversificarea brandurilor prezente pe piata.
"Ne asteptam sa avem un consumator mult mai sofisticat, ceea ce va duce la diversificarea ocaziilor de consum, dar si a marcilor, comparativ cu situatia prezenta. Consumatorul va fi expus unor posibilitati de alegere mult mai numeroase, atat din punctul de vedere al berii in particular, dar si al bauturilor, in general", a declarat pentru ZF Transilvania Dan Paucean.
Directorul fabricii clujene a precizat ca principala preocupare a managementului este de a pregati fabrica pentru concurenta de pe piata europeana, in conditiile cresterii productiei la nivelul intregii companii pana la aproximativ 4 milioane de hectolitri.
Dan Paucean mai spune ca proiectele de retehnologizare se vor finaliza anul acesta, cand la punctul de productie din Cluj sunt estimate investitii de peste 1,5 mil. euro, destinate imbunatatirii procesului de productie si finalizarii statiei de omogenizare si pompare controlata a apelor uzate.
"Fabrica din Cluj a mai beneficiat si anul trecut de investitii de aproximativ un milion de euro pentru construirea unei statii de tratare a apei uzate, dar si investitii in mediu", a mai spus el. Potrivit acestuia, pana in prezent, investitiile totale realizate la fabrica din Cluj se cifreaza la peste 35,5 mil. euro.
Paucean considera ca, desi este dificil de estimat cum va evolua piata berii dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana, este posibil ca nivelul mediu de crestere sa se stabilizeze la aproximativ 2% pe an, iar rata consumului sa se apropie treptat de cea europeana, adica de valoarea 75-80 de litri pe cap de locuitor.
"Integrarea in UE nu va avea in opinia noastra un impact semnificativ asupra ponderii diverselor tipuri de ambalaj, in totalul pietei berii", mai spune Paucean.
Din punctul de vedere al capacitatilor de productie, fabrica din Cluj este pe locul trei la nivelul companiei Ursus Breweries, dupa fabricile din Buzau si Brasov.
Potrivit conducerii companiei, vanzarile Ursus Breweries in zona Transilvania reprezinta 25% din totalul vanzarilor realizate pe piata romaneasca.
Fabrica din Buzau este prima achizitionata de SABMiller in Romania, iar anul acesta va beneficia de un program de investitii de aproximativ 25 de milioane de euro pentru cresterea capacitatilor de productie. Investitia va fi operationala anul acesta si presupune o extindere a capacitatilor de productie cu un milion de hectolitri, ajungandu-se astfel la o productie de 3,9 milioane de hectolitri in 2006 pentru Ursus Breweries.
La Buzau, unde in acest moment Ursus Breweries produce Timisoreana Lux si Ursus Premium, va incepe si productia marcilor Ciucas, Stejar si Peroni.
Compania Ursus Breweries a inregistrat in anul financiar aprilie 2005-martie 2006 o cifra de afaceri de 150 de milioane de euro, valoare reprezentand o crestere de 22% fata de aceeasi perioada a anului trecut. "In 2005, piata berii a inregistrat o crestere atat a volumului de vanzari, cat si a cifrei de afaceri, fata de 2004. Consumul de bere in Romania, in 2005, a fost de 15,2 milioane de hectolitri, ceea ce a insemnat o crestere a vanzarilor si a consumului de bere de 7,4%", a precizat Dan Paucean.
Filiala locala a SABMiller a continuat sa se concentreze pe branduri locale, in special pe Ursus Premium, care a inregistrat o crestere de 9% anul trecut (aprilie 2005 -martie 2006) fata de 2004.
Potrivit informatiilor grupului, Timisoreana a inregistrat cel mai puternic ritm de crestere, de 48%, odata cu largirea retelei de distributie.
Compania va continua in acest an investitiile in promovarea brandului Peroni, reprezentantii companiei spunand ca ar putea lua in calcul importul altor branduri din portofoliul international al SABMiller, daca piata o va cere. Din portofoliul Ursus Breweries fac parte trei dintre cele mai cunoscute marci de bere de pe piata locala: Ursus, Timisoreana si Ciucas. Alaturi de acestea, compania mai produce Peroni si Stejar Strong Beer si importa marca Pilsner Urquel.
Piata berii are o valoare anuala de aproximativ 600 mil. euro, cei mai importanti jucatori din piata fiind Brau Union, Ursus Breweries, Interbrew, European Drinks, URBB si Bere Mures.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO